De honkballers mogen weer
De honkballers mogen weer Foto:

Poseidondames houden goed stand

Met een gehavende en door het tweede damesteam aangevulde selectie trok het eerste damesteam van Poseidon ’56 naar het monumentale Van Maanenbad in Rotterdam-Noord om het daar op te nemen tegen het tweede damesteam van ZPC Rotterdam. Hoewel de verwachtingen laaggespannen waren, wisten de dames van Poseidon ’56 het de thuisploeg meer dan lastig te maken.
Binnen 30 seconden keek Poseidon al tegen een achterstand aan en het viel te vrezen dat de gelegenheidsformatie op een zware nederlaag getrakteerd zou worden door de Rotterdamse tegenstander. Niets bleek echter minder waar. Direct na de openingstreffer viel de gelijkmaker en Poseidon wist daarna zelfs de leiding te nemen en met een 2-3 voorsprong de eerste periode af te sluiten. De Ridderkerkse dames verkochten hun huid duur, maar konden in de tweede periode toch niet voorkomen dat ZPC Rotterdam met twee doelpunten opnieuw op voorsprong kwamen. De kleine 4-3 achterstand gaf echter hoop voor het restant van de wedstrijd na de kantwissel. Lang hield Poseidon ’56 stand in de derde periode, maar uiteindelijk moest het zich toch gewonnen geven. Met twee vlotte doelpunten halverwege de periode liep ZPC Rotterdam uit naar 6-3 voordat de bezoeksters toch nog niets van zich lieten horen en de achterstand wisten te beperken tot 6-4. De vierde periode was duidelijk voor de thuisploeg die na een aantal tijdstraffen aan Ridderkerkse zijde kon weglopen naar 8-4. Poseidon ’56 gaf niet op, kwam nog wel terug tot 8-5, maar zag de thuisploeg in de slotseconde van de wedstrijd het verschil weer terugbrengen naar vier doelpunten: 9-5.

Drechtsteden dames overlopen

Na de nipte nederlaag in de thuiswedstrijd met Foreholte, twee weken terug, waren de verwachtingen van de dames van Drechtsteden hoog gespannen. Maar ondanks een grote voorsprong in de eerste helft kwam de ploeg bedrogen uit.
Na een droomstart was het binnen 15 minuten 0-7 en leek een mooie overwinning aanstaande. Foreholte leed veel balverlies, wat uitstekend door Drechtsteden werd afgestraft. Maar Foreholte kreeg de kans zich te herstellen en begon aan een indrukwekkende inhaalrace. Twaalf treffers konden de gasten in het tweede kwartier van de eerste helft bijschrijven. Na de rust (12-12) was het nog even een gelijk opgaande wedstrijd, maar al snel verloor Drechtsteden de grip op de wedstrijd. Wat coach Raymond van der Staay ook probeerde, Foreholte liep zijn team op alle fronten hard voorbij. Maar drie treffers kon de ploeg nog laten bijtekenen wat uiteraard niet voldoende was. Drechtsteden werd overlopen met een 27-15 nederlaag tot gevolg.

Opening Day bij Rowdies

Na twee jaren met corona perikelen en het spelen van halve competities gaat aanstaande zondag, als het weer het toelaat, het honk- en softbal seizoen weer in zijn normale vorm van start.
Zoals gebruikelijk in de honk- en softbal traditie begint het seizoen met het gooien van de symbolische "eerste bal” bij de eerste thuiswedstrijd van het heren 1 team door een speciaal iemand. Voor Ridderkerk Rowdies zal zondag om 14.30 uur deze eerste bal geworpen worden door een van de nog levende oprichters en Erelid van de Rowdies, de heer H. van 't Klooster. Op vrijdagavond om 18.30 uur zal het eerste damesteam de competitie starten met een thuiswedstrijd tegen Zwijndrecht 2. Tegelijkertijd zal het heren softbalteam de knuppels kruisen met de heren softballers van Zwijndrecht. Op de zaterdag hebben diverse jeugdteams hun eerste competitiewedstrijden.
Op zondag 10 april is vanaf 10.00 uur de start van de overige seniorenteams honk- en softbal. Iedereen is welkom om de opening van het seizoen bij te komen wonen aan de Oosterparkweg. In de middag wordt er dan een gezellige middag van gemaakt voor jong en oud. Toegang is gratis.