High tea van Farelcollege

Op donderdag 14 april is er een gratis high tea in Wijkcentrum West. Veertig mensen kunnen deze middag genieten van lekkernijen, die verzorgd zullen worden door leerlingen van het Farelcollege. De school organiseert deze middag in samenwerking met Stichting Present en Facet Ridderkerk. Aanleiding is het honderdjarig bestaan van het Farelcollege. De high tea is het wijkcentrum aan de Boksdoornstraat 80 is van 14.00 tot 15.30 uur. Aanmelden kan via: sociaalmakelaar@facetridderkerk.nl.

Bijna € 3000 voor Amnesty

Van 13 t/m 19 maart collecteerde Amnesty International in Ridderkerk. De collectanten zamelden in de gemeente Ridderkerk € 2975,10 in. Amnesty is verheugd dat de collectanten dit jaar weer aan de deur geld konden inzamelen. Vorig jaar was dat vanwege de coronapandemie niet mogelijk. Er gingen dit jaar in Ridderkerk 23 vrijwilligers op pad voor de organisatie, die opkomt voor slachtoffers van discriminatie, marteling of onderdrukking. In heel Nederland werd dit jaar ruim € 1.000.000 opgehaald voor het werk van Amnesty.

Jubileum voor Netty en Hans

Op zondag 10 april is er een dubbele jubileumshow van Hans Somers en Netty Reek. De Rotterdamse zanger/presentator staat 40 jaar op het podium en vormt alweer 15 jaar een duo met de Ridderkerkse zangeres Netty. Zij vieren deze mijlpaal aanstaande zondag met een grote show in Partycentrum Prikkewater in Vlaardingen. Het jubilerende duo staat deze middag niet alleen op de planken. Er zijn gastoptredens van Frank Ferrari, Ed Palermo, Perry Zuidam en Hugo Franks. Daarnaast is er een "surprise act”. De jubileumshow begin om 14.00 uur. Inloop is vanaf 13.00 uur. De entree is € 10.