De Ridderkerkse griend
De Ridderkerkse griend Foto:

Eieren zoeken, maar dan anders

Op woensdagmiddag 20 april organiseert de Natuurvereniging Eiland IJsselmonde, van 14.30 tot 15.30 uur in het NME-gebouw in het Reyerpark, Kastanjelaan 27 te Ridderkerk een ‘Speurtocht naar eieren’, maar dan heel anders. De speurtocht is bedoeld voor kinderen vanaf groep 3 van de basisschool.
Als je denkt dat je na Pasen wel genoeg hebt van paaseieren, chocolade eieren, verstopte eieren en gekookte eieren, doe dan mee aan deze speurtocht. Er kunnen 20 kinderen meedoen. Deelname is gratis. Geef je op via mailadres elly.bras@kpnmail.nl en vergeet niet je naam, je leeftijd en een telefoonnummer van en ouder of verzorger, die we zo nodig kunnen bellen tijdens de activiteit, te vermelden.

Wandeling in Ridderkerkse griend

Op zaterdag 16 april organiseert Natuurvereniging Eiland IJsselmonde een wandeling door de Ridderkerkse griend onder leiding van gids Aart van Dragt. De wandeling start om 14.00 uur vanaf de Ridderkerkse haven ter hoogte van restaurant Pegasus, Haven 14.
Het thema van de wandeling is het ontstaan van de in 1972 opgerichte Natuurvereniging.
Aanmelden kan via: www.natuurvereniging-ijsselmonde.nl/wandeling-ridderkerkse-griend/