Taveri verliest van underdog

De tafeltennissers van HBM/Taveri hebben zich zichzelf afgelopen vrijdag in de thuiswedstrijd tegen HTTV een slechte dienst bewezen. Waar er in de uitwedstrijd nog eenvoudig werd gewonnen werd er ditmaal tegen de laagvlieger uit den Haag een verrassende en uitermate teleurstellende 4-6 nederlaag geleden. Hans Stapels oogde verre van fit maar wist zich wel heel knap naar een hattrick te knokken. Ook Patrick Weijers, kampend met buikgriep, was niet fit en was slechts eenmaal succesvol. Robert Beenes kende een onfortuinlijke avond en bleef derhalve met lege handen. Door de nederlaag is het gat met de teams onder de degradatiestreep een stukje kleiner geworden. Komende week speelt HBM/Taveri een streekderby in Barendrecht tegen Taveba. Een zeer belangrijke wedstrijd daar dit team niet heel ver onder de formatie uit Ridderkerk staat en bij een nederlaag de degradatiestreep weer heel dichtbij komt. De Ridderkerkers zullen het echter zonder de niet fitte Stapels moeten doen. Zijn plaats zal worden ingenomen door Dennis Broers. Een speler die normaliter uitkomt in het eerste duo team van de club uit Ridderkerk.

Rijsoord weer puntloos

Het begint vervelend te worden, maar weer stond Rijsoord na een goede wedstrijd met lege handen. Trainer Clemens Bastiaansen vatte het na afloop goed samen: "We krijgen steeds de complimenten, maar niet de punten. En verder is het eigenlijk net niet, waarbij we ook naar onszelf moeten kijken. Want het scorend vermogen blijft onder niveau.”
Rijsoord verloor daardoor zaterdag in Vlaardingen met 4-0 van Zwaluwen. De ploeg gaf daar goed partij en had overwicht, maar na een tweede gele kaart voor Maily Lopez was het evenwicht zoek.

Krap drie minuten na het rood stonden de tien van Rijsoord met 2-0 achter en toen moest de tweede helft nog beginnen. Ook met een man minder had Rijsoord het lef om aan te vullen, maar de mogelijkheden werden niet benut.
Oud-Rijsoordspeler Adair Veiga Lopes zorgde met zijn tweede en derde doelpunt voor een geflatteerde uitslag.