Adriaan van Dis in gesprek met twee van zijn lezers
Adriaan van Dis in gesprek met twee van zijn lezers Foto:

Ontmoeting met Van Dis

Adriaan van Dis zou vorig jaar naar Ridderkerk komen in het kader van de campagne "Nederland Leest”. Door corona kon deze lezing niet doorgaan, maar de Boekenweek was een goede aanleiding om de schrijver alsnog in de bibliotheek te ontvangen. Er werd zo ingehaald me de lezers van zijn boek "De Wandelaar”, maar ook ander werk kwam dinsdagavond ter sprake. In de pauze nam de auteur ruim de tijd voor signeren en het poseren voor selfies. Met het geheugen van Van Dis bleek niks mis. Tien jaar geleden was hij hier ook voor een literaire avond van de bibliotheek. Het viel hem direct op dat de huidige 'bieb' in niets leek op waar hij eerder was geweest. Hij meende dat het ook z'n derde keer was dat hij in Ridderkerk op bezoek was. Ook dit bleek te kloppen. Ook het Farelcollege mocht de schrijver al eens ontvangen.