Voorlichting 'Veilig op stap met de fiets'

Op woensdag 11 mei organiseert Ridderkerk Langer Gezond in samenwerking met de Fietsersbond en de Senioren Fietsclub Ridderkerk een interactieve voorlichting over veilig fietsen in Wijkcentrum West van 19.00 tot 21.00 uur. Deelname is gratis.
In Nederland kan bijna iedereen fietsen. Het wordt al op jonge leeftijd geleerd en lijkt iedereen makkelijk af te gaan, maar is dat wel zo? In het drukke verkeer valt het soms niet mee om veilig te fietsen. Wist u dat vooral ouderen fietsongelukken krijgen? In 2020 werd het hoogste aantal verkeersdoden onder fietsers bereikt: 229. Een derde daarvan was ongelukken met een E-bike. Niet voor niets is de discussie om een fietshelm te verplichten nu heel actueel.

In deze interactieve voorlichting krijgt u tips mee om deze zomer mooie en veilige fietstochten te maken. Er wordt aandacht besteed aan het als fietser kwetsbaar zijn in het verkeer. Aanwezig is Beer Pijpker van de Fietsersbond. Hij geeft informatie over waar een fiets qua veiligheid aan moet voldoen en zal moeilijke verkeerssituaties in Ridderkerk uitleggen. Ook is Janco Onnink aanwezig van de Senioren Fietsclub Ridderkerk. Hij vertelt over veilig op stap gaan met de fiets en de wekelijkse tochten op de fiets die deze club doet, eventueel met begeleiding.  Inschrijven voor deze voorlichting kan via info@facetridderkerk.nl of 0180 – 432 350.

Battle of Blues live bij Bluezy

De band Battle of Blues speelt op donderdag 21 april live in het programma “Bluezy” van Radio Ridderkerk. Presentator Nico Bravenboer zal de band met een intervies inleiden. De Battle Of Blues speelt naast Oldskool en Chicago Blues ook eigenwerk en covers, die variëren van Jimmy Hendrix tot en met de Rolling Stones. De rechtstreekse uitzending begint om 20.00 uur. Bezoekers zijn weer welkom in de studio aan de Jonkheer de Sav. Lohmanstraat. Vanaf 19.30 uur staan de deuren voor de muziekliefhebbers open.