Inloopconcert houtblazers

Op zaterdagmiddag 23 april i er een inloopconcert  in de Maranathakerk aan de Stadhouderlaan 317 in Slikkerveer. Er wordt een uurtje muziek verzorgd door het Ridderkerks Houtblazers Ensemble. Deze muziekgroep is ontstaan vanuit de Ridderkerkse Muziekschool en staat onder leiding van hobodocente Diana Abspoel. Er wordt in verschillende samenstellingen gespeeld op diverse houtblaas instrumenten, zoals hobo (incl. alt- en bariton hobo), dwarsfluit en blokfluit en met piano begeleiding door Fenneke Groeneveld. Er zal muziek klinken “voor elk wat wils”: van oude en moderne componisten.
Iedere muziekliefhebber is van harte welkom in de pas vernieuwde Maranathakerk. Het programma begint om 13.30 uur. De toegang is gratis.

Van Gelder is in de race voor Rotterdamse ondernemersprijs

Van Gelder Ridderkerk behoort tot de drie finalisten voor de Rotterdamse Ondernemersprijs. De hypermoderne en hyperduurzame leverancier van groenten en fruit is voor de prestigieuze prijs in de race met het technisch bedrijf Ampelman en Yource, de marktleider in de Benelux op het gebied van klantcontact.
De Rotterdamse ondernemersprijs wordt op 17 mei uitgereikt Het wordt de 37ste keer dat deze prijs wordt toegekend. Het Ridderkerkse bedijf Thai was de laatste winnaar.