Cultuursafari in Ridderkerk

Van dinsdag 19 t/m vrijdag 22 april vindt de Cultuursafari na een pauze van twee jaar weer plaats in Ridderkerk. Tijdens de Cultuursafari maken leerlingen van het voortgezet onderwijs kennis met vier culturele organisaties in Ridderkerk.
430 eerste-, tweede- en derdejaars leerlingen van het Farel College,  Gemini College en Maximacollege gaan fietsend en lopend op verkenningstocht langs de vier lokale culturele organisaties in Ridderkerk.

Kennismaking
Het doel van de Cultuursafari is om leerlingen kennis te laten maken met vier culturele organisaties in Ridderkerk: de Bibliotheek AanZet, Building-Arts, De Loods en Muziekschool Ridderkerk. De leerlingen ervaren kunst en cultuur door te kijken en zelf actief mee te doen! SOC organiseert de Cultuursafari in samenwerking met de culturele organisaties en bedankt de gemeente Ridderkerk voor het mogelijk maken van deze Cultuursafari in Ridderkerk.

Programma
De scholieren maken deze week hun eigen (comic)avontuur bij Bibliotheek AanZet. Daarnaast is er theater met Building Arts in De Gooth. Building Arts staat voor kunst als middel: het inzetten van onder andere theater en film om de cognitieve en sociale vaardigheden te stimuleren bij kinderen en jongeren in Ridderkerk.  De Cultuursafari laat de leerlingen ook jammen met eigen band bij Muziekschool Ridderkerk. De leerlingen kunnen zo kennis maken met verschillende instrumenten en kunnen ervaren hoe ze bespeeld moeten worden.. Onder begeleiding van vakdocenten worden de eerste stappen als muzikant gezet. In De Loods wordt een dj-workshop gepresenteerd. Daarnaast kan er gekozen worden voor een dansles Hiphop. Dit zijn twee activiteiten die regelmatig plaatsvinden bij het pop- en cultuurpodium van Ridderkerk.