Peter van den Hoek
Peter van den Hoek Foto: Andy Astfalck

Cursus voor startende wielrenners

Kom, ga (nou eens) mee fietsen “maar dan anders” is een fiets trainingsprogramma geschikt voor de beginnende fietser. Met extra aandacht voor ademhaling, bewustwording, meer energie, meer rust in je hoofd en zo dus meer genieten.
Mijn naam is Peter van den Hoek, gecertificeerd Mindful Cycling instructeur. Wielrennen, moutainbiken en de nieuwe ontwikkeling op fietsgebied ‘gravelen’ zijn mijn sporten. In het najaar van 2021 heb ik een aantal mensen mogen begeleiden om beter en vooral ‘bewuster’ te fietsen. En nu in het voorjaar van 2022 ga ik hieraan een vervolg geven. Wel met een iets andere invulling, nóg meer gericht op de wensen en beleving van de fietser. Gebleven zijn elementen als juiste ademhaling, ontspanning en bewustwording tijdens het fietsen. Tot aan de zomer leer ik je in 10 weken een betere fietser te worden.

Het 10-weekse programma bevat naast de al hierboven benoemde elementen, de volgende orderdelen zoals leren fietsen in een groep/peloton, fietshouding en positie op de fiets, klim- en bochtentechniek, conditie opbouw en fietstechniek en onderhoud. De lessen zijn gepland op dinsdagavond 26/4, 3/5, 10/5, 17/5, 24/5, 31/5, 7/6, 14/6, 21/6. Op dinsdag 28 juni is de afsluiting bij Fietsen van Ambacht voor fietsonderhoud en techniek clinic.

Bij voldoende belangstelling wordt er ook op de vrijdagmorgen met de startdatum 29 april gestart. Dit programma bevat ook 10 weken. Op 1 juli is ook voor deze groep een afsluiting bij Fietsen van Ambacht voor fietsonderhoud en techniek clinic.
Wanneer je voorkeur hebt voor de avond is de eerste les gepland op dinsdagavond 26 april, tijd 18:30 - 20:00 uur. Toch liever overdag? Dan start de eerste les vrijdagmorgen 29 april, tijd 10:30 - 12:00 uur. De startlocatie is bij Cross Fit Ridderkerk, Gorzenweg 5 in Ridderkerk. De lessen zijn 1,5 uur en de kosten € 7,50 per keer, dit is inclusief een lekker ‘bakkie pleur’ of thee voor aanvang van de les. Doelgroep vanaf 18jaar. Wil je meer over mij of Mindful Cycling in de regio Ridderkerk weten? Kijk dan op mijn Facebookpagina; https://www.facebook.com/mindfull­cyclingridderkerk/ of https://www.mindfulcycling.nl/rid­derkerk/ Heb ik je interesse gewekt? Meld je dan aan via email petervdhoek@gmail.com een appje of belletje kan op 06-40293262.

Overstap naar Slikkerveer

Voetbalvereniging SV Slikkerveer, dat aankomend seizoen de overstap maakt van de zondag naar het zaterdagvoetbal, verwelkomt inmiddels al vier nieuwe spelers. Deze week bevestigden Romain van Bruggen en John van Vugt hun komst naar de club op het Reijerpark. Beide spelers komen over van eersteklasser RVVH, maar Romain van Bruggen legde in de jeugd van Slikkerveer zijn basis voor zijn voetbalcarrière tot dusver. Nick Geluk, bestuurslid voetbaltechnische zaken is blij met de komst van deze ervaren spelers. Al eerder bekend was gemaakt dat Michel Louwerens ook terugkeert naar Slikkerveer. Hij komt over van Smitshoek. Keeper Justin Poulisse komt over van het Rotterdamse IJVV De Zwervers.

Twee aanwinsten voor Slikkerveer