Felicitaties voor het echtpaar De Haas
Felicitaties voor het echtpaar De Haas Foto:

Zestig jaar getrouwd

Het echtpaar De Haas-van der Gaag vierde op 12 april hun diamanten bruiloft. Ruim een week na het familiefeest kwam burgemeester Attema op felicitatiebezoek.
De jawoorden van Aad (Arie) de Haas en Els van der Gaag klonken op 12 april 1962 in Rotterdam, ook de geboortestad van bruid en bruidegom. Ze leerden elkaar kennen bij activiteiten in buurthuis ‘Ons Hus’ aan de Gouvernestraat. De Haas koos als jongeman bewust voor een baan bij Shell, waardoor hij ook verzekerd was van een woning. De eerste vijf jaar van het huwelijk woonde het paar in Vlaardingen. De burgemeester hoefde niet te raden waar: de Timorstraat in de Indische buurt, want daar stonden toen de woningen van Shell. De heer De Haas werkte zich (mede door avondstudie) bij Shell op tot planner crosscontrol voor nieuwbouw van installaties.
Het aanbod om te gaan wonen in een nieuwe Dura Coignet-woning bracht het paar naar de Feithstraat in Ridderkerk. Daarna betrokken ze een eengezinswoning aan de Olmenlaan in Ridderkerk-West. Daar woonden ze ruim twintig jaar. In 1995 kozen ze voor een nieuwbouwappartement aan de Zeemanstraat in ’t Zand.
Els de Haas werkte in haar jonge jaren bij een makelaarskantoor in Rotterdam. In Ridderkerk gaf ze zwemlessen in het laatste jaar van het openluchtbad Dolfijn. Daarna stond ze aan de rand van het instructiebad van De Fakkel. Ze kon als voormalig wedstrijdzwemster haar vaardigheden overbrengen.