Zonder angst onderweg

‘Zonder angst onderweg’, is het thema van de Internationale samenkomst, zondag 1 mei in de Boezemkerk. Ons leven is als een ‘onderweg-zijn’. Voor de een is de bestemming duidelijk, terwijl het voor de ander onzeker is. Er wordt gelezen uit Jozua 1:1-9. Spreker is Peter Huijser. De deuren van de Boezemkerk, Pretoriusstraat 2 gaan open om 15:30 uur, aanvang is 16 uur. Voor kinderen tot twaalf jaar is er een kinderprogramma. Na afloop van de samenkomsten is er gelegenheid voor ontmoeting en zijn er broodjes en is er koffie, thee en fris.

Wijkverpleegkundig spreekuur

Het wijkverpleegkundig spreekuur is toegankelijk voor alle bewoners van Ridderkerk, georganiseerd door de wijkverpleegkundigen van Aafje thuiszorg.
Men kan hier terecht voor vragen over gezondheid en ziekte, een gezondheidscheck zoals bloeddruk, gewicht, zuurstofgehalte bloed, bloedsuiker. Ook kan men vragen stellen over problemen als mantelzorger en veiligheid in huis.
Elke dinsdag kan men terecht in gezondheidscentrum Goed, Jan Luykenstraat en op vrijdag in Ontmoetingscentrum Aafje Reyerheem, Torenmolen 1. Openingstijden: 10.30 en 11.30 uur. Afspraak maken is niet nodig.

Stress en
ouder worden

RIDDERKERK - Ridderkerk Langer Gezond houdt in samenwerking met Karaat Mantelzorg van dinsdag 3 mei 19 tot 21 uur een informatiebijeenkomst over omgaan met stress en ouder worden. Iedereen is van harte welkom vanaf 18.45 uur in Wijkcentrum Bolnes aan de Noordstraat 255a.

Deze avond wordt verzorgd door stresscoach Ronald Huttinga, van FOCUS op veerkracht en Jeanette Caljouw huisarts in Ridderkerk. In deze interactieve avond zal stil worden gestaan bij de volgende vragen: Hoe werkt stress? Wat zijn de signalen van stress en wat zijn de gevolgen? Hoe kun je een te hoge mate van stress voorkomen? ,,Door middel van oefeningen krijgt men ook inzicht in de eigen situatie. Huisarts Jeanette Caljouw geeft voorbeelden uit praktijk met veel voorkomende symptomen van stress en tips om gezond te blijven. Deelnemers gaan de deur uit met informatie en praktische handvatten om gezond om te gaan met stress.”

Informatie en inschrijven via info@facetridderkerk.nl of 0180 - 432 350. Tickets á 5 euro zijn verkrijgbaar bij Facet aan de Schoutstraat 5.