Een sponserevent voor het hele gezin.
Een sponserevent voor het hele gezin. Foto: Leander Varekamp

Familie-evenement voor Roparun

Team 282, de Hollandse Delta Runners houden op 14 mei van 11 tot 15 uur een sponsorevenement voor het hele gezin op het terrein van Waterschap Hollandse Delta aan de Handelsweg 100 in Ridderkerk. Er zijn allerlei activiteiten waarmee geld wordt opgehaald dat geheel ten goede komt aan de Roparun.

Er is een lasergame arena, een springkussen, er zijn Oud Hollandse spelletjes en kinderen kunnen geschminkt worden. Daarnaast is er popcorn, suikerspin, friet en snacks en koffie en thee te verkrijgen. Kinderen kunnen ook op de foto met Droppie Water.

Concert van Het Shaare Zedek Koor

Het koor Shaare Zedek heeft bijna 130 zangers onder leiding van Mark Brandwijk en heeft ruim twee jaar geen concerten kunnen geven. Nu hopen zij 14 mei een Voorjaarsconcert te geven in de Grote Kerk van Alblasserdam, Cortgene 8. De vaste begeleider Arie van der Vlist bespeelt het orgel en Rens de Winter de vleugel. Het gastkoor deze avond is het Christelijk Jongerenkoor Glory, ook onder leiding van Mark Brandwijk. Verder werken mee: Csaba Erdös, cello en Robert Cekov, viool. De spreker deze avond is ds. K. Hoefnagel.

Kerk open 19 uur, aanvang 19.30 uur, gratis entree, collecte t.b.v. het Shaare Zedek Ziekenhuis in Jeruzalem.