Dodenherdenking bij RTVRidderkerk

RIDDERKERK - RTV-Ridderkerk aanwezig bij de Dodenherdenking in beeld en geluid. Via Radio Ridderkerk wordt 4 mei tussen 19 en 21 uur een speciaal programma uitgezonden. In dit programma wordt stilgestaan bij de herdenking van oorlogsslachtoffers en de kranslegging op begraafplaats ‘Rusthof’ aan de Lagendijk.
Verslaggever op de begraafplaats is Aad Hoogendijk. Vanwege deze extra uitzending komen de reguliere programma’s op dit tijdstip te vervallen.
Tegelijkertijd is RTV-Ridderkerk er ook bij met een rechtstreekse videoverbinding vanaf 19.45 uur vanaf de begraafplaats Rusthof. De beelden zijn te zien via de website www.rtvridderkerk.nl en het YouTube-kanaal van de omroep.
www.rtvridderkerk.nl.

Taxaties

Taxateur Arie Molendijk taxeert zaterdag 30 april in Van der Valk Hotel Ridderkerk oude boeken zoals oude (staten)bijbels, atlassen, geïllustreerde werken en reisboeken, handschriften, oude brieven, foto’s, ansichtkaarten en prenten.
De bekende taxateur werkt al jaren samen met de Vrije Universiteit, de Koninklijke Bibliotheek en andere bibliotheken en overheidsinstellingen. Regelmatig wordt hij gevraagd bibliotheken te taxeren voorafgaand aan een veiling.
Bezoekers zijn van harte welkom van 9.30 tot 12 uur. Vrije inloop zonder afspraak. Informatie: www.molendijkboeken.nl

stamppot

Het Wijkwest Idee Team nodigt 50-plus bewoners van Wijkwest uit om op 25 mei gratis zomerstamppot te komen eten. Inloop 17.30 uur. Aanvang maaltijd 18 uur. De maaltijd vindt plaats in de Blauwkaai, restaurant van de Riederborgh Boksdoornstraat 2. Aanmelden op 2 en 3 mei van 9 tot 13 uur via Cor van Loo 0180-417278 of Nelly de Groot 0180-410384.