Breien in Wijkcentrum West
Breien in Wijkcentrum West Foto:

RIDDERKERK

Workshop Verdiepend luisteren

RIDDERKERK - Facet Vrijwilligerssteunpunt organiseert dinsdag 14 juni van 19 tot 22 uur de workshop ‘Verdiepend luisteren’ in Wijkcentrum West aan de Boksdoornstraat 80. Deze workshop wordt verzorgd door Luistergoud en is bijzonder geschikt voor vrijwillige maatjes, bezoekvrijwilligers, buurtbemiddelaars, meldpuntmedewerkers en schuldhulpverlening. Deelname aan de workshop is gratis.

Bewegen op muziek

DansMee 60+ is een nieuwe activiteit waarbij men beweegt op muziek, zonder ingewikkelde oefeningen. Facet Ridderkerk en de Muziekschool Ridderkerk starten met een pilot van zes weken op woensdag 18 mei. De lessen vinden daarna plaats op woensdag van 10 tot 11 uur in de danszaal van de Muziekschool in Het Plein, Koningsplein 3.

Alzheimer Café

RIDDERKERK - In Wijkcentrum West is maandag 9 mei weer een Alzheimer Café. Er wordt gesproken over de rol van de huisarts bij het vermoeden van dementie en wat de huisarts hier in kan betekenen voor degenen met dementie en hun naasten. Gastpreker is huisarts J.J.P. den Hartog.

Repair Café Ridderkerk

Het Repair Café is op zaterdag 30 april weer geopend. De vrijwilligers staan van 10 tot 12 uur klaar om te kijken of het defecte voorwerp te maken is. Vanwege de drukte kan men tot 11.30 uur reparaties aanbieden. Het gaat om kleine reparaties van bv. broodroosters, lampjes, föhns, speelgoed, servies, of rollators. Ook met vragen/problemen over de computer of tablet kan men bij de vrijwilligers terecht. Wijkcentrum West (voorheen de Gasterij), Boksdoornstraat 80.

Voorjaarsbazaar Levensbron

RIDDERKERK - De activiteitencommissie van Protestantse gemeente de Levensbron organiseert zaterdag 7 mei een voorjaarsbazaar. Er zullen diverse kramen zijn met huishoudelijke artikelen, cadeauartikelen, CD’ s en platen. Maar ook boeken, speelgoed, elektra en gereedschappen worden te koop aangeboden. Ook aan de inwendige mens wordt gedacht. Zo zijn er broodjes worst en hamburgers te koop. Ook de inmiddels beroemde oliebollen zullen niet ontbreken. Van 10 tot 16 uur is men welkom aan de Jan Luijkenstraat 10 in Ridderkerk.

Breimiddag Wijkcentrum West

Iedere vrijdagmiddag van 14 tot 16 uur biedt Facet Ridderkerk een gevarieerd aanbod aan voor een gezellige middag in Wijkcentrum West. Elke vrijdagmiddag heeft een ander thema. De kosten variëren tussen de € 2,50 en € 3,50.
Vrijdag 13 mei is er een breimiddag van 13.30 tot 15.30 uur. De kosten voor deelname aan deze activiteit bedragen € 3,00. Koffie en wat lekkers is hierbij inbegrepen. Aanmelden is niet nodig.
Voor informatie over deze of andere activiteiten van Facet Ridderkerk in Wijkcentrum West, kan men contact opnemen met Jacqueline Revier, Sociaal werker ouderen, telefoon 0180 – 432 350. Of jacqueline.revier@facetridderkerk.nl. www.facetridderkerk.nl.

Mini Fair en plantjesmarkt

Stichting Draagt Elkanders Lasten houdt op zaterdag 14 mei een mini fair met onder andere verkoop van ‘tweede kans artikelen’ (brocante), tweede kans boeken, Moldavische wijn en honing en houten speelgoed, enz. Ook zijn er stroopwafels en broodjes hamburger te verkrijgen. Verder is er heerlijke(Vega) tomaten- en groentesoep verkrijgbaar. De soep wordt verkocht in emmertjes van 1 liter voor 5 euro per stuk. De soep is vooraf per mail te bestellen via: soepactiesdel@outlook.com.
Tijdens deze fair is ook de jaarlijkse verkoop van voorjaarsplanten zoals Geraniums, Bacopa, Petunia, knolbegonia en vele anderen.
De fair wordt gehouden van 10 tot 15 uur op de Noordenweg 81 te Ridderkerk (bij de Kringloop Noordenweg). Bij uitzondering is de Kringloop deze zaterdag ook open tot 15 uur.
De opbrengst komt geheel ten goede aan de hulp aan Oekraïense vluchtelingen in Roemenië en Moldavië. Bij de contactadressen in die landen van Draagt Elkanders Lasten komen dagelijks vele vluchtelingen aan. De hulp aan hen, door organisaties die alleen van giften afhankelijk zijn, kost erg veel. Een financiële bijdrage kan men overmaken naar NL30INGB0670471046 t.n.v. Stichting Draagt Elkanders Lasten te Ridderkerk o.v.v extra hulp.

BOLNES

Inzameling voor voedselbank

BOLNES - De protestantse gemeente Bolnes zamelt zaterdag 7 mei van 11 tot 12 uur, samenwerking met de Herv. Boezemkerk, van 11 tot 12 uur producten in voor de Voedselbank Ridderkerk. Men kan met name hagelslag, houdbare worst en kaas, crackers en houdbare slagroom inleveren. Adres Pretoriusstraat 56.
DRIEVLIET

Koffieochtend

In de zaal van de Ichthuskerk staat op 5 mei tussen 10 en 11.30 uur koffie met wat lekker klaar. Vrije toegang. Elkaar gezellig ontmoeten en een praatje maken.

SLIKKERVEER

Koffieochtend in ‘t Visnet

Donderdag 12 mei is er een koffieochtend voor de buurt in ‘t Visnet.
Iedereen die het leuk vindt om mensen te ontmoeten, zin heeft in een gezellig praatje met een kopje koffie of thee is van harte welkom. Graaf Lodewijkstraat 25. Van 10 tot 11.30 uur.

Johannes de heer zangdienst

In de Christus is Koningkerk aan de Juliana van Stolbergstraat zal op zondag 15 mei vanaf 15.30 uur een Johannes de heer zangdienst worden gehouden. De inloop is vanaf 14.30 uur. Hierbij koffie, thee en wat lekkers. Het zal een bijzondere zangdienst zijn die in het teken zal staan van bekende Johannes de heer liederen. Muzikale medewerking wordt verleend door Plein Zellmann (organist) en Leni Nugteren, Peter van Leeuwen (solazang).