De onderhandelaars over het coalitieakkoord.
De onderhandelaars over het coalitieakkoord. Foto:

Nieuwe coalitie presenteert akkoord 2022-2026

Partij 18PLUS, SGP, CDA en VVD hebben overeenstemming bereikt over de hoofdlijnen van het te voeren beleid in de komende vier jaar. Vrijdag 29 april 2022 presenteerden de vier partijen het coalitieakkoord ‘Hart voor een toekomstbestendig Ridderkerk’.

Volgens de partijen liggen er grote opgaven te wachten om opgepakt en uitgevoerd te worden.

Woningen
Eén ervan is de grote behoefte aan (betaalbare) woningen voor woningzoekenden uit Ridderkerk. Zo wordt er de komende jaren een flink aantal woningen bijgebouwd. Om inwoners meer kans te bieden op een huis in de eigen gemeente wordt gewerkt aan een lokaal woonruimte­bemiddelingssysteem. De voormalige Huishoudschool aan de Koninginneweg krijgt primair een woonbestemming.

Eén boa per wijk
Veiligheid is een ander belangrijk thema. Gewerkt wordt aan meer zichtbaarheid van de wijkagenten en boa's en meer ondersteuning voor buurtpreventie. Het aantal boa's wordt uitgebreid naar minimaal één boa per wijk.
De herinrichting van de centrumring wordt samen met ondernemers en omwonenden onder de loep genomen waarbij een vrijliggend fietspad het uitgangspunt is.

Lees verder op pagina 3.