Deze maand kiest het Snuffelpand voor twee projecten.
Deze maand kiest het Snuffelpand voor twee projecten. Foto:

Schenking aan twee projecten

RIDDERKERK – Deze maand kiest het Snuffelpand voor twee projecten. De Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede schenken 2500 euro aan de Umutima Foundation voor de bouw van een school in Zambia en 500 euro aan Stichting Multicultureel Ridderkerk voor een kleermakersproject in Jalalabad, Afghanistan.

Alweer tien jaar geleden is de Ridderkerkse Gerda den Ouden namens de Umutima Foundation naar Zambia vertrokken. In die tijd is het Umutima Voedingscentrum in Mkusi opgezet, waar maar liefst 70 kinderen in het programma zitten. Dit betekent dat er 1.400 voedzame maaltijden per maand worden verstrekt… op jaarbasis 16.800. Aangezien het basisonderwijs in Zambia over het algemeen van zeer laag niveau is, begon de stichting bijles in taal en rekenen aan de schoolgaande kinderen te geven. Dit heeft een groot positief effect, waarna het idee is ontstaan om een eigen school op te gaan richten voor kwalitatief goed onderwijs aan kansarme kinderen.

Stichting Multicultureel Ridderkerk, opgericht door Shafiqa Habib, heeft een project in Jalalabad opgezet om arme gezinnen de kans te geven een driemaandelijkse opleiding tot kleermaker te volgen, zodat zij hierna zelf in hun inkomen kunnen voorzien.

Ook de komende maand is het Snuffelpand bij het Dillenburgplein elke woensdag en zaterdag open van 11 tot 15 uur. Bij de Meubelshowroom aan de P.C. Hoofstraat (tegenover de Dierenkliniek) is men alle woensdagen en de eerste zaterdag van de maand welkom. Tijdens de openingsuren kunnen ook herbruikbare spullen ingeleverd worden.