Buddy’s gezocht voor vluchtelingen
Buddy’s gezocht voor vluchtelingen Foto:

Buddy’s gezocht

De afgelopen tijd hebben veel vluchtelingen en statushouders een plek gekregen in Ridderkerk. Om goed te kunnen integreren in de samenleving en daar volop aan mee te doen, zoekt de Stichting Integratie Ridderkerk (SIR) buddy's die deze mensen daarbij kunnen helpen.
Het allerbelangrijkste is dat een buddy de statushouder het gevoel geeft welkom te zijn. De hulp bestaat uit praktische zaken, zoals de weg wijzen in het dorp naar bijvoorbeeld supermarkten. Kennismaken met de buurt, het ordenen van de post, het doorverwijzen naar relevante instanties en introduceren bij onder meer sportclubs zorgen voor een goede start. Maar ook belangrijk is het samen koffiedrinken of een spelletje doen. Hoeveel tijd het begeleiden kost, bepaalt men zelf. Aanmelden via www.sameninridderkerk.nl, sir.ridderkerk@gmail.com of 06-43122320 (Whatsapp).