Koor- en samenzangavond

Al jarenlang wordt er in de Ridderkerkse Ichthuskerk aan het Vlietplein een zangavond gehouden op 4 mei die in het teken staat van dodenherdenking en bevrijdingsdag. Na twee coronajaren, wordt de traditie nu voortgezet, maar op een andere datum: vrijdagavond 6 mei.

Tijdens deze koor- en samenzangavond zingen Christelijk Gemengd Koor ‘Con Amore’ uit Noordeloos o.l.v. Reinier Korver en Christelijk koor ‘Rejoice’ uit Ridderkerk o.l.v. Jan Peter Teeuw. Muzikale ondersteuning is er van Corné van der Giessen op panfluit en Florian van der Reijden speelt piano. De beide dirigenten begeleiden elkaars koor en de samenzang op het orgel. De opening en sluiting wordt verzorgd door dr. A.A. Teeuw.

Op het programma staan bewerkingen van vaderlandse liederen en klinkt er Engelse en Nederlandse koormuziek. Ook zijn er enkele instrumentale intermezzi en is er veel samenzang. De avond eindigt met het zingen van het Wilhelmus.

De avond begint om 19:30 uur. Deuren open om 19 uur. Toegang gratis. Collecte bij de uitgang, na aftrek van de kosten, bestemd voor het actiecomité ‘Hoop voor Kinderen’.

Veilig op stap met de fiets

RIDDERKERK - Ridderkerk Langer Gezond organiseert, in samenwerking met de Fietsersbond en de Senioren Fietsclub Ridderkerk, woensdag 11 mei van 19 tot 21 uur een interactieve voorlichting over veilig fietsen. Men is vanaf 18.45 uur welkom bij Wijkcentrum West, Boksdoornstraat 80.
Aanwezig is Beer Pijpker van de Fietsersbond. Hij geeft informatie over waar een fiets qua veiligheid aan moet voldoen en zal moeilijke verkeerssituaties in Ridderkerk uitleggen. Ook is Janco Onnink aanwezig van de Senioren Fietsclub Ridderkerk die vertelt over veilig op stap gaan met de fiets en de wekelijkse tochten op de fiets die deze club doet, eventueel met begeleiding.

Aanmelden via info@fa
cetridderkekr.nl of 0180 - 432 350. Toegang gratis.