VERHOEVEN-dagen in de Oudheidkamer

RIDDERKERK - De werkgroep Genealogie - Historisch Archief van de Stichting Oud Ridderkerk organiseert op 11 en 12 november, twee familiedagen in de Oudheidkamer. Iedereen die de naam Verhoeven draagt, of verwant is met deze naam, is dan welkom.
Er is door de werkgroep al veel werk verricht om informatie over de ‘Verhoevens’ te kunnen presenteren. De werkgroep heeft de afgelopen twee jaar informatie zoals stambomen met oude familie- en trouwfoto's kunnen verzamelen. Eerder is onderzoek gedaan naar typisch Ridderkerkse namen zoals: Huizer, Lagendijk, Lodder, Rijsdijk en Van der Waal.
De kans is groot dat men deze dagen familieleden ontmoet waarvan men het bestaan vermoedde. Of ontdekt men oude foto's die onbekend zijn. Het is mogelijk dat inwoners van Ridderkerk met deze naam worden gebeld door een lid van onze werkgroep met de vraag of zij een bezoek mogen brengen. Zij zullen zich altijd legitimeren.
De Oudheidkamer is gelegen aan de Kerksingel 26 en voor deze activiteit via 0180-430615 bereikbaar. Open op woensdag- donderdag en zaterdagmiddag van 13.30 – 16 uur.