Bingo in de kantine van RTV Ridderkerk.
Bingo in de kantine van RTV Ridderkerk. Foto: Roelie `t Jong

RIDDERKERK

Bingo bij RTV-Ridderkerk

RIDDERKERK - In de kantine van RTV-Ridderkerk wordt dinsdag 24 mei, van 14 tot 16 uur, een bingo gehouden. De maandelijkse bingo middagen zijn weer helemaal terug met fraaie prijzen. Meespelen kan vanaf 5 euro.
In verband met een beperkt aantal beschikbare plaatsen dienen belangstellenden zich vooraf aan te melden bij Roelie ’t Jong, telefoon: 06 – 55 88 59 80 of mail: roelietjong@gmail.com.

Filmblok 141 van filmclub Cine ’67

Leden van filmclub Cine ’67 hebben in de afgelopen jaren een breed scala aan films opgenomen, waaronder diverse korte speelfilms, documentaires en andere films. RTV-Ridderkerk zendt dinsdag 10 mei en zaterdag 14 mei Filmblok 141 uit om 14 en 18 uur. In dit filmblok zijn vier films opgenomen: Sweet Romance; Michael Triegel; De Vrijwilligers van lijn 10 en Rondreis USA Gettysburg.
Meer informatie via www.film-envideoclubcine67.nl.

Bewegen op muziek

DansMee 60+ is een nieuwe activiteit waarbij men beweegt op muziek, zonder ingewikkelde oefeningen. Facet Ridderkerk en de Muziekschool Ridderkerk starten met een pilot van zes weken op woensdag 18 mei. De lessen vinden daarna plaats op woensdag van 10 tot 11 uur in de danszaal van de Muziekschool in Het Plein, Koningsplein 3.

Breimiddag Wijkcentrum West

Iedere vrijdagmiddag van 14 tot 16 uur biedt Facet Ridderkerk een gevarieerd aanbod aan voor een gezellige middag in Wijkcentrum West. Elke vrijdagmiddag heeft een ander thema. De kosten variëren tussen de € 2,50 en € 3,50.
Vrijdag 13 mei is er een breimiddag van 13.30 tot 15.30 uur. De kosten voor deelname aan deze activiteit bedragen € 3,00. Koffie en wat lekkers is hierbij inbegrepen. Aanmelden is niet nodig.
Voor informatie over deze of andere activiteiten van Facet Ridderkerk in Wijkcentrum West, kan men contact opnemen met Jacqueline Revier, Sociaal werker ouderen, telefoon 0180 – 432 350. Of jacqueline.revier@facetridderkerk.nl. www.facetridderkerk.nl.

Workshop Verdiepend luisteren

RIDDERKERK - Facet Vrijwilligerssteunpunt organiseert dinsdag 14 juni van 19 tot 22 uur de workshop ‘Verdiepend luisteren’ in Wijkcentrum West aan de Boksdoornstraat 80. Deze workshop wordt verzorgd door Luistergoud en is bijzonder geschikt voor vrijwillige maatjes, bezoekvrijwilligers, buurtbemiddelaars, meldpuntmedewerkers en schuldhulpverlening. Deelname aan de workshop is gratis.

DRIEVLIET

Koffieochtend Ichthuskerk

In de grote zaal van de Ichthuskerk is donderdag 19 mei een koffieochtend. De ochtend is voor iedereen die behoefte heeft aan een praatje en gezelligheid. Tijd: 10 tot 11.30 uur.

Ontmoetingsavond

Op het Ontmoetingsplein van Aafje Reyerheem, is dinsdag 24 mei een ontmoetingsavond. De inloop aan de Torenmolen 1 is vanaf 19.30 uur. Het programma start om 20.00 uur. Spreker op deze avond is dominee Martin de Geus. Hij is van 1999 tot 2020 als predikant verbonden geweest aan de Protestantse Gemeente de Levensbron in Ridderkerk.

Het thema van de avond is ‘Iedereen mag er zijn’. Aafje Reyerheem is aangesloten bij de Coalitie Eenzaamheid Ridderkerk en gaat samen met de partners de strijd aan tegen eenzaamheid.
Men kan deze avond meer informatie krijgen over het Ontmoetingsplein Aafje Reyerheem. Ook zal er informatie zijn over de Buurtcirkel, Belcirkel en Gezellig samen eten.
Voor meer informatie kan men contact opnemen met Franny de Wit: fdwit@aafje.nl of 06 4664 2068.

BOLNES

Samenkomst Boezemkerk

Het thema van de Internationale samenkomst zondag 15 mei is in de Boezemkerk is 'Bidden, Hij hoort!'

Na afloop van de samenkomsten is er gelegenheid voor ontmoeting en zijn er broodjes en is er koffie, thee en fris.
De deuren van de Boezemkerk, Pretoriusstraat 2 gaan open om 15:30 uur, aanvang 16 uur. Vertaling in het Engels, Arabisch en Farsi

Ze lezen met elkaar Genesis 24 vers 12t/m 15 en Genisis 21 vers 26 tm 27. Spreker is Ron Hofland. Voor kinderen tot twaalf jaar is er een kinderprogramma en voor de allerkleinsten is er crèche

SLIKKERVEER

Gebruikte spullen gezocht

Dit jaar houdt muziekvereniging ‘Harmonie’ Slikkerveer 27 en 28 mei weer haar traditionele rommelmarkt.
Elk jaar verzamelt de vereniging zo veel mogelijk spullen om te kunnen verkopen. Boeken, kleding, speelgoed, computers, radio’s, televisies of potten en pannen kunne goed gebruikt worden voor de verkoop. Tijdens repetitieavonden kunnen de spullen ingeleverd worden.
Is het niet de mogelijkheid de spullen te brengen, dan kunnen de spullen door het ophaalteam worden opgehaald. Men kan na 14 uur bellen voor een afspraak. 0180 418072.

Met de rommelmarkt financiert de club onder andere het onderhoud van instrumenten, uniformen en clubgebouw. Daarnaast is het dankzij de rommelmarkt mogelijk om gratis concerten en marsen te organiseren.

Johannes de heer zangdienst

In de Christus is Koningkerk aan de Juliana van Stolbergstraat zal op zondag 15 mei vanaf 15.30 uur een Johannes de heer zangdienst worden gehouden. De inloop is vanaf 14.30 uur. Hierbij koffie, thee en wat lekkers. Het zal een bijzondere zangdienst zijn die in het teken zal staan van bekende Johannes de heer liederen. Muzikale medewerking wordt verleend door Plein Zellmann (organist) en Leni Nugteren, Peter van Leeuwen (solazang).