De Noordzangers treden op.
De Noordzangers treden op. Foto:

Noordzangers

In de serie zomeravondconcerten van de Stichting Evenementen Ridderkerk is op vrijdag 20 mei de beurt aan de Noordzangers. Zij brengen hun programma vanaf 19.30 uur onder de ‘tent’ van winkelcentrum Ridderhof. De Ridderkerkse Noordzangers vormen een gezelligheidskoor met voornamelijk Nederlandstalig repertoire. Gezongen worden nummers van onder mee Frans Bauer, Jan Smit, Wim Sonneveld en het Cocktail Trio. Vaak ook meezingers, dus een optreden wordt al snel een feestje. De Noordzangers treden vaak op in verzorgingshuizen, maar ook bij koorfestivals zijn ze regelmatig van de partij.

Het koor telt 27 leden en wordt begeleid door een eigen combo met accordeonisten, gitaristen en een drummer. De groep staat onder leiding van dirigent Dirk Bouillon. De repetities van de Noordzangers zijn in wijkcentrum De Fuik in Drievliet. Ook dit zijn altijd gezellige avonden. Voor meer informatie en boekingen: noordzangers.blogspot.com.

Filmhuis vertoont
‘Loving Vincent’

Filmhuis Ridderkerk vertoont op vrijdag 20 mei de film 'Loving Vincent'. Dit is de eerste compleet geschilderde speelfilm ter wereld.

In 65.000 frames, met de hand geschilderd door meer dan 125 kunstenaars die dezelfde techniek als Van Gogh hanteerden, brengt de film Van Goghs meest inspirerende schilderijen tot leven. De mensen in de film (allemaal geschilderd door Van Gogh) komen tot leven en hebben elk hun eigen verhaal over de schilder. Er wordt zo een boeiend portret gegeven van de bij leven miskende schilder.
‘Loving Vincent' won meerdere internationale filmprijzen. De vertoning in de zaal aan het Koningsplein 2 begint om 19.30 uur. De film duurt 95 minuten. Er is een korte pauze om in de foyer iets te drinken. Entree 7 euro incl. drankje.

Kaarten zijn verkrijgbaar bij de balie van de bibliotheek aan het Koningsplein en online via de site van Bibliotheek AanZet. Wie online betalen lastig vindt kan met naam en het aantal bezoekers dat komt mailen naar: info@filmhuis-ridderkerk.nl. Dit kan tot uiterlijk 18.00 uur op de dag van de vertoning. De aanmelders per email worden bij de ingang opgewacht.

Bolnes JO11 Kampioen

In het begin van het seizoen hadden ze hier nooit aan durven denken, er was een heel nieuw team en de competitie start was dan ook nog matig. De spelers en trainers bleven echter enthousiast en elke week groeiden de spelers.
Het team bleef super hun best doen en al bikkelend werden ze uiteindelijk ongeslagen kampioen. Op 1 gelijkspel na, wonnen we verder alles en vaak ook nog met grote cijfers.
Zaterdag 14 mei was de laatste wedstrijd tegen SHO. Ook al stonden ze ruim boven aan, was SHO nog niet kansloos, omdat zij nog een paar wedstrijden moesten inhalen. Het werd daarom toch nog een erg spannende wedstrijd, die de jongens uiteindelijk met 6-3 wonnen.

Zaterdag 21 mei gaan ze het feest het nog eens dunnetjes overdoen met een oefenwedstrijd en een barbeque.