Korte speelfilms op TV Ridderkerk

TV Ridderkerk vertoond deze week weer films van leden van de regionale film- en videoclub Cine ’67. Er is een filmblok gemaakt met vijf korte producties.
Op het scherm komen “Nachtmerrie op Terschelling” (een korte speelfilm waarin een vrouw droomt dat ze achterna wordt gezeten), “Schone Schijn” (een speelfilm van precies een minuut), “Een kwestie van tijd (een speelfilm waarin een indringer weigert te vertrekken), “Kattenkwaad” (een speelfilm waarin een buurman zich weer jong voelt als hij zijn spelende buurkinderen ziet) en “Mudwalking Sophia Polder (een verslag over wandelen in de modder).
TV Ridderkerk zendt dit blok uit op zaterdag 21 mei om 14.00 en 18.00 uur. www.rtvridderkerk.nl.

Helpen met thuisadministratie

Vrijwilligers van de thuisadministratie helpen senioren in Ridderkerk bij het op orde houden van de administratie. Om het team van vrijwilligers te versterken, is Facet op zoek naar vrijwilligers die zich willen inzetten voor 4 tot 8 uur per maand.
De werkzaamheden zijn onder andere het ordenen van papieren, het invullen van formulieren of aanvragen van regelingen voor senioren met een laag inkomen.

Facet is op zoek naar vrijwilligers met een goede beheersing van de Nederlandse taal (met minimaal MAVO niveau) met kennis van het lezen en invullen van formulieren en goed kan adviseren. Men moet bereid zijn om korte trainingen te volgen en de kennis up-to-date te houden.

Belangstellenden kunnen contact opnemen met de coördinator van de thuisadministratie Ilse Schoolenberg via 0180- 432350 of Ilse.Schoolenberg@
facetridderkerk.nl.