Zaterdag 25 mei is er weer Repair Café in West
Zaterdag 25 mei is er weer Repair Café in West Foto:

DRIEVLIET

Zorgvraag quiz
Dinsdag 31 mei is er op het Ontmoetingsplein Aafje Reyerheem een bijeenkomst van het mantelzorgcafé. Deze middag is er een Pubquiz /zorgvraag quiz. Wat weet u van zorg en welzijn? Er wordt om 14.00 uur begonnen in de zaal aan de Torenmolen 1. Aanmelden is wenselijk, maar niet verplicht. Voor meer informatie 088-8231017 of dl_mantelzorgcaferey@aafje.nl. Het mantelzorgcafé is een samenwerking van Karaat Mantelzorg en Aafje.

Koffieochtend
Op donderdag 2 juni is er een koffieochtend in de grote zaal van de Ichthuskerk. Om 10.00 uur staat de koffie klaar voor iedereen die behoefte heeft aan een gezellig contactmoment. De entree is vrij.

RIDDERKERK

Straigh Up Hogs live bij Bluezy
Op donderdagavond 26 mei speelt de band Straight Up Hogs bij Radio Ridderkerk. De bluesformatie komt live optreden in het programma “Bluezy”. Presentator Nico Bravenboer zal de groep in zijn uitzending ontvangen na het nieuws van 20.00 uur. Naast een interview zullen de muzikale gasten uitpakken met stevig bluesnummers. Zanger/organist Thijs Sijbrandij zorgt daarbij voor een stuwende sound met zijn Hammondorgel. Belangstellenden kunnen dit optreden in de studio bijwonen. De deuren aan de Jonkheer de Sav. Lohmanstraat 1 zijn open vanaf 19.30 uur. De toegang is gratis.

Koffie met Leen den Ouden
Zaterdag 28mei komt Leen den Ouden naar de bibliotheek in Ridderkerk om bij ‘Koffie met…’ te vertellen over de natuurvriendelijke tuin. Het vogelvriendelijk inrichten van de tuin is belangrijk, omdat er steeds meer stedelijk groen verdwijnt. Men kan helpen door zelf verantwoordelijkheid te nemen en het voor vogels aantrekkelijker te maken in de tuin. Daarnaast is het natuurlijk heel erg leuk om elke dag te kunnen genieten van de vogels in de tuin. Wie er meer van willen weten kan gezellig aanschuiven bij de koffie en thee. “Koffie met…” is van 10.30 tot 12.00 uur. De entree is gratis.

Repair Café in West
Het Repair Café is op zaterdag 28 mei weer geopend in Wijkcentrum West. De vrijwilligers staan vanaf 10.00 tot 12.00 u. klaar om te bekijken of het defecte voorwerp te maken is. Vanwege de drukte kan men tot 11.30 uur reparaties aanbieden. Het gaat om kleine reparaties van bijvoorbeeld. broodroosters, lampjes, föhns, speelgoed, servies, of rollators en kleine reparaties aan de fiets. Ook met vragen/problemen over computer of tablet kan menbij de vrijwilligers van het Repair Café terecht. Terwijl men wacht op het herstelwerk kan men een kopje koffie of thee drinken in de zaal aan de Boksdoornstraat 90 (voorheen Gasterij).

Zomermarkt bij Harpe Davids
Op zaterdag 28 mei verzorgt de Feestcommissie van Randzaken van muziekvereniging Harpe Davids een gezellige Zomermarkt. Van 10.00 uur tot 16.00 uur zijn bezoekers welkom bij het clubgebouw aan de Kerkweg 80 in Ridderkerk. Er komen kramen met een variabel aanbod. Daarbij handgemaakte artikelen, waaronder sieraden, tassen, kaarsen en homedeco. Ook is er een kinderhoek waar geknutseld kan worden. Muzikanten van Harpe Davids zorgen voor livemuziek. Er kan tevens genoten worden van koffie met gebak.

Voorlezen in bibliotheek
Bibliotheek AanZet heeft voor Ridderkerk de VoorleesHelden Mini weer op het programma staan. Op dinsdag 31 mei wordt er weer voorgelezen voor kinderen van twee tot vier jaar. Van 10.15 tot 11.00 uur worden de helden uit kinderboeken tot leven gebracht. Er is vrije inloop. De toegang is gratis.

Filmmiddag in wijkcentrum
Iedere eerste vrijdag van de maand is er een filmmiddag in Wijkcentrum West aan de Boksdoornstraat 80. Vrijdag 3 juni staat de film Captain Fantastic op de agenda. Captain Fantastic is een drama/komedie van 118 minuten. Een dramafilm uit de Verenigde Staten met Viggo Mortensen, George MacKay en Annalise Basso. Ben is een toegewijde vader die zijn zes kinderen leert hoe ze moeten leven en overleven in de dichte bossen in het noordwesten van Noord-Amerika. Hij wordt echter gedwongen om zijn zelfgemaakte paradijs te verlaten. De aanvang is 13.30 uur. De entree is € 2,50, inclusief een kop koffie of thee.

Zomeravondconcert van
Excelsior Bolnes
Vrijdagavond 3 juni zal Muziekvereniging Excelsior Bolnes een concert geven onder de pagode van winkelcentrum Ridderhof. Na een lange periode van stilte i.v.m. de coron maatregelen, spelen de leden van Excelsior Bolnes voor de eerste keer voor een Ridderkerks publiek. Er is hard gewerkt aan nieuwe muzikale stukken. Het genre varieert van Zuid-Amerikaanse muziek tot hedendaagse popmuziek. Het optreden is van 19.30 tot 20.30 uur.

Jeu de boules in Reijerpark
Naast het clubhuis van KCR op sportpark Reijerpark aan de Kastanjelaan 40, liggen 18 grintbanen waarop jeu de boules gespeeld kan worden. Wie kennis wil maken met deze sport, kan een maand lang gratis spelen. Deze periode kan het spelmateriaal worden geleend van KCR. Als het bevalt, kan men daarna lid worden. Er wordt gespeeld op dinsdag vanaf 13.30 uur, donderdag vanaf 19.30 uur en zaterdag vanaf 13.30 uur. Graag 15 minuten voor aanvang aanwezig zijn. Belangstellenden zijn welkom om vrijblijvend mee te spelen.

RIJSOORD

Inloopochtend
Op donderdag 2 juni is er in de Fontein, naast de kerk, Rijksstraatweg 97, een koffie-inloopochtend. Vanaf 10.00 uur staat de koffie klaar en daar hoort natuurlijk ook een lekker koekje bij. Na de koffie gaan er meestal wat mensen sjoelen, terwijl anderen liever een spelletje Rummikub spelen. Ook zijn er gasten die liever wat met elkaar blijven praten. Het kan en mag allemaal. Om 12.00 uur wordt de zaal weer opgeruimd. De entree is vrij. Bij vervoersproblemen mag u bellen naar 0180-421848 (of naar 0180-421323).