Felicitaties voor het echtpaar Van Wingerden
Felicitaties voor het echtpaar Van Wingerden Foto:

LEZERS SCHRIJVEN

Afgesloten voetpad
Tot onze onaangename verrassing bleek op onze dagelijkse wandelingetje door onze buurt het openbare voetpad tussen huisnummers 193 en 195 van de Middenmolendijk geheel afgesloten te zijn met een hoog hek compleet met gesloten doorgang. Nu lazen wij enige dagen later het provisorisch opgehangen bericht dat dit is gedaan in verband met overlast. Nou daar kunnen wij als bewoners van de wijk 't Zand ook een boek over schrijven zonder dat de gemeente daar ook maar iets aan doet. Wij willen weten bij wie we moeten zijn om een klacht/bezwaar in te dienen tegen het afsluiten van een openbaar voetpad. Het kan nooit de bedoeling zijn dat gemeenschapsgelden hiervoor bestemd zijn. Anders zouden wij wel een hoog afgesloten hek rondom de speeltuin voor ons huis willen hebben, waar de overlast al meer dan 20 jaar gemeld wordt bij de gemeente. Dit in tegenstelling tot deze situatie die van hooguit een paar jaar dateert in verband met nieuwbouw. Openbare paden zijn er niet om door een gemeente afgesloten te worden. Als medebetalers aan dit hek zouden we ook graag weten bij wie we een sleutel kunnen verkrijgen aangezien wij anders dagelijks gedwongen zijn met een behoorlijke omweg naar ons huis te kunnen komen.

Familie Auceps

Inspirerende avond
Dinsdag 24 mei was er een Ontmoetingsavond op het Ontmoetingsplein AAfje Reyerheem. Een avond waar LHBT en eenzaamheid centraal stonden. Er was belangstelling van ouderen uit Ridderkerk,maar ook daarbuiten, en er was een groep jongeren aanwezig. Ook hebben we het zeer gewaardeerd dat er belangstelling was vanuit het bestuur van de Gemeente Ridderkerk. Spreker deze avond was Martin de Geus, sprak inspirerende woorden, maar benadrukte geef elkaar de ruimte, biedt veiligheid. Na de pauze was er de mogelijkheid met elkaar in gesprek te gaan, vanuit de jongeren kwam de vraag of we nogmaals een afspraak kunnen maken om met elkaar in gesprek te blijven gaan. Wat ons betreft een mooi initiatief. Heeft U vragen, interesse in een bijeenkomst van de LHBT gespreksgroep, neem dan contact met Franny de Wit / fdwit@aafje,nl.

Riddersportshow volgt Roparun

Op Tweede Pinksterdag (maandag 6 juni) heeft Radio Ridderkerk een speciale en extra lange uitzending van de “RidderSportShow”. Van 13.00 uur tot 17.00 uur is er aandacht voor de RopaRun die de lopers dwars door het centrum van Ridderkerk brengt. Daarnaast wordt verslag gedaan van de voetbalwedstrijd van Slikkerveer tegen Dubbeldam. Presentatie en techniek voor deze speciale editie vanuit de studio is in handen van Celwin Frenzen. Later in het programma zal onder andere Aad Hoogendijk inbellen, die zelf meeloopt met de RopaRun en de route via Barendrecht loopt.

65 jaar getrouwd

Het huwelijk van het echtpaar Van Wingerden-Muller bereikte afgelopen zaterdag de briljanten status. Burgemeester Attema was maandagmorgen bij het paar op felicitatiebezoek. Het huwelijk werd op 28 mei 1957 gesloten in Ridderkerk. Het echtpaar woonde kort aan de Geerlaan in Ridderkerk. Ze kozen daarna voor de Haringvliethof in Bolnes, waar ze tot de eerste bewoners van de nieuw gebouwde woningen hoorden. Ze wonen er inmiddels 47 jaar. De heer Van Wingerden was werkzaam bij scheepswerf Boele. Thuis bouwde hij zelf van alles. Als hobby heeft hij onder meer het timmeren van vogelhuisjes, waarvan er vele hun weg hebben gevonden onder zijn mede-volkstuinders. Mevrouw Van Wingerden was tot oktober vorig jaar als vrijwilligster actief bij de dagopvang van Riederborgh. Ze heeft dit bijna twintig jaar gedaan.