d' Oudelande blijft in eerste klasse

Het is het eerste herentennisteam van tennisvereniging d’Oudelande gelukt zich te handhaven in de 1e klasse. Waar voorafgaand aan de competitie door de sterke tegenstand werd gevreesd voor degradatie, blijven de Ridderkerkse heren uitkomen in de eerste klasse.
Een 0-5 uit nederlaag bij Ter Steeghe veranderde voor het team niets aan de stand, doordat concurrent Kooistee ook verloor en zo op de laatste plaats bleef.
De mannen van d' Oudelande hadden niet bepaald een gelukkig seizoen. Blessures van Franklin Slingerland (kuit) en Albert van der Linde (gescheurde achillespees), zorgden ervoor dat de Ridderkerkers vier punten cadeau moesten geven. Punten die op het einde nog wel eens belangrijk konden zijn voor handhaving. Toch wist d' Oudelande met behulp van invallers nog belangrijke punten te scoren. Opvallend was vooral het aantal enkelspel overwinningen van Mitchell Slingerland en Pieter van der Linde. Waar normaal het dubbelspel het sterke punt is van d' Oudelande werden 8 van de 12 punten behaald in het enkelspel, evenredig verdeeld tussen beide enkelspelers.
 Het competitieseizoen gaat nu over in het toernooienseizoen waarbij het Oudelande jeugd open en senioren open eindelijk weer gehouden kan worden in juni.

Open toernooi bij RLTC

Het einde van de tenniscompetitie is in zicht en de toernooien gaan weer beginnen. Op het tennispark in Bolnes staat het jaarlijkse open toernooi gepland van 9 t/m 17 juli.
Voorafgaand aan dit toernooi staat voor zaterdag 11 juni gezellig eendagstoernooi op de agenda bij RLTC. Een volledig toernooi dat gespeeld wordt op actuele rating. Er kan voor dit open dag toernooi worden ingeschreven voor de heren, dames,-of mixdubbel of voor de single. Het toernooi start om 10.00 uur. Iedereen speelt minimaal twee wedstrijden van een uur tegen tegenstanders van je eigen speelsterkte. Na afloop van het toernooi is er vers gebraden kip of stoofvlees met patat Inschrijven kan tot donderdag 9 juni via: mijnknltb.toernooi. Lukt het niet om je in te schrijven of wil je alleen komen eten? Mail dan naar: tc@rltc.nl. Voor meer informatie: www.rltc.nl.