Na het tekenen van de overeenkomst, v.l.n.r. jeugdcoördinator Joey Bloot, TMA's Steve Ebecilio en jeugdvoorzitter José Sparreboom. Foto:

The Motivated Academy bij Bolnes

SV Bolnes is een samenwerking aangegaan met de stichting The Motivated Academy. De Ridderkerkse club wordt voor TMA de uitvalsbasis voor haar sociaal maatschappelijke activiteiten, die in samenwerking met de club zullen worden georganiseerd. TMA en Bolnes willen deze activiteiten organiseren voor kinderen en jong volwassenen van alle culturen, voor de wijk Bolnes en haar omgeving. Dit kan door met sportieve activiteiten en indien nodig extra persoonlijke coaching. Zo bieden de club en de stichting een sociaal platform voor een betere integratie in het maatschappelijke leven. Een van de activiteiten die de samenwerking recentelijk opleverde was het organiseren van een sportdag voor Oekraïnse kinderen, die in de Ridderkerk worden opgevangen. Zij genoten van een sportmiddag op Sportpark Bolnes (inclusief een lunch die aangeboden werd door Hoogvliet Supermarkt). De dag werd verder ondersteund door vrijwillige medewerkers van Recherche politie Rijnmond (Doelwater) en van vrijwilligers van zowel SV Bolnes alsook van TMA. "Als verantwoordelijken voor de jeugd binnen SV Bolnes zijn wij erg blij met deze samenwerking en hiermee geeft de club wederom aan meer dan alleen een voetbalclub te zijn" zeggen Joey Bloot en José Sparreboom van het jeugdbestuur. Steve Ebecilio, de voorzitter van TMA, is geen onbekende bij de club. Hij is al een aantal jaren bij Bolnes actief en heeft bijvoorbeeld na de winterstop van een altijd "lastige” groep van de onder 17 een gedisciplineerd en hecht team gemaakt.