Bloemen voor het echtpaar Van Zwienen
Bloemen voor het echtpaar Van Zwienen Foto:

Briljanten echtpaar

Burgemeester Anny Attema was op 25 mei op felicitatiebezoek bij het echtpaar Van Zwienen-Huisman. Zij vierden een dag eerder hun briljanten bruiloft. Hun jawoorden klonken op 24 mei 1957 in Krimpen aan den IJssel. Ze leerden elkaar kennen op de zondagsschool. De heer Van Zwienen was als zoon van een klompenmaker werkzaam als timmerman. Woningen van de baas brachten het paar naar de Molendijk en Pruimendijk in Ridderkerk. Ze verhuisden daarna naar de Prunuslaan in Ridderkerk-West, waar ze veertig jaar woonden. Bij de keus voor een appartement wilden ze graag in deze buurt blijven. Het werd het Prunusplantsoen, waar ze inmiddels alweer twaalf jaar wonen. Mevrouw Van Zwienen was twintig jaar vrijwilligsters in verpleeghuis Salem, waar ze hielp in de keuken en met het uitdelen van maaltijden.

BoekStartdag in de bibliotheek

Op zaterdag 11 juni is het BoekStartdag in de bibliotheek. De allerjongste bezoekers, hun ouders en grootouders zijn die dag van 10.00 tot 13.00 uur extra welkom in de Bibliotheek Ridderkerk Centrum. Voor de jonge bezoekers (0 t/m 4 jaar) zijn er leuke activiteiten, waaronder Muziek Op Schoot (10.15 uur) en “Bewegen op muziek voor peuters (11.15 uur). Doorlopend is er voorlezen.