Het Bencha Theater gaat muurdansen op het gemeentehuis

Gemeentehuis onderdeel van Theatro Spectaculo

RIDDERKERK - Tijdens de show van Theatro Spectaculo op het Koningsplein op zaterdagavond 18 juni krijgt het gemeentehuis van Ridderkerk een bijzondere rol.

Op het gemeentehuis zal een grootse constructie worden gebouwd die door Bencha Theater gebruikt zal worden voor één van de onderdelen van de show. Het is een “Vertical Wall Dance” uitgevoerd door een internationaal team van professionele artiesten. Met spectaculaire vaardigheid in het dansen op een muur maakt Bencha zich uniek in de theaterwereld. Ze hebben geen hoogtevrees en dagen de zwaartekracht uit met gewichtloos acrobatisch vernuft. Maar bovenal genieten ze van wat ze doen en spelen ze elke uitvoering vanuit het hart. De voorstelling is dans en acrobatiek op muziek tegen een verticale podium aan. Muurdans is een nog jonge kunstdiscipline binnen de podiumkunsten.
In Ridderkerk zal Bencha deze kunst samen laten gaan met het theater van Close Act wat op de grond afspeelt. In aanvang was er in het gemeentehuis nog wat koudwatervrees. Maar die verdween al snel nadat de technici van Bencha kon overtuigen dat het professioneel wordt aangepakt en dat veiligheid prioriteit nummer 1 is. De organisatie is dan blij dat dit unieke schouwspel een onderdeel gaat vormen van de show Theatro Spectaculo.
De show begint om 20.00 uur.

Vrijwilligers gezocht voor show Theatro Spectaculo

Voor zaterdag 18 juni zoekt de organisatie nog enkele vrijwilligers die een handje kunnen helpen bij dit event zodat we ook nu voor een deel kunnen zeggen, medemogelijk gemaakt; “door Ridderkerkers, voor Ridderkerkers”. Er zijn enkele voorwaarden: “Je bent tussen de 16 en 45 jaar. Je bent fysiek en mentaal gezond. Je bent tussen 16.00 uur en 22.00 uur beschikbaar. Close Act ziet de crew graag in zwarte kleding. Je gaat akkoord dat we je inzetten voor onderdelen in de show” aldus de organisatie.
Uiteraard zal er gezorgd worden voor catering. Wie als vrijwilliger wil helpen wordt verzocht om zich zo spoedig mogelijk aan te melden via:: winkelhartridderkerk@live.nl. Wie wil zien wat de show inhoudt, kan kijken op: www.winkelhartridderkerk.nl.