De Bijbel voor mannen biedt meer herkenning voor mannen
De Bijbel voor mannen biedt meer herkenning voor mannen Foto:

Mannenbijbel geeft veel extra 'weetjes'

Vaderdag tip van de Christelijke boekhandel de Kandelaar: de Mannenbijbel! Deze bijbel past in een trend van zogenoemde 'doelgroepbijbels' die de afgelopen jaren steeds meer verschijnen. Dit zijn Bijbels met uitleg en toevoegingen gericht op een specifieke groep mensen.
De Mannenbijbel is de complete Herziene Statenvertaling aangevuld met extra studiemateriaal voor mannen die zich verantwoordelijk weten ten opzichte van God en hun naaste.
Mannenbijbel in het kort:
• Verbindt de tijd van de Bijbel met het leven van mannen nu.
• Stimuleert een man tot het nemen van verantwoordelijkheid ten opzichte van God, zijn naaste, de samenleving.
• Is verstaanbaar en betrouwbaar.

Foto's en landkaarten
Waarom is de Mannenbijbel juist voor mannen zo aansprekend? Alle teksten bij de bijbel zijn geschreven door mannen, vanuit de opdracht om herkenningsmomenten aan te reiken, die de tekst toegankelijker maken voor mannen in hun situatie. Verder zijn er suggesties voor bijbelstudie opgenomen die mannen kunnen helpen om een korte reeks kernbegrippen te doordenken. Op talloze plaatsen ‘weetjes’ opgenomen die aanzetten tot verdere overdenking. Behalve tekst zijn ook foto’s, infographics, verduidelijkende schema’s en landkaarten toegevoegd, om duidelijk te maken hoe zaken gestructureerd zijn.
Boekhandel de Kandelaar is te vinden aan de Sint Jorisstraat 10 in Ridderkerk, tel. 0180-424698. Webshop: www.de-kandelaar.nl.

Bestellingen worden binnen Ridderkerk gratis thuisbezorgd. Tijdens de openingstijden van de winkel is de tweedehands boven de winkel geopend.

Bert Roest bespeelt 50-jarig Van den Heuvel orgel in de Singelkerk

Dit jaar bestaat het grote Van den Heuvel-orgel in de Ridderkerkse Singelkerk 50 jaar. Daarom worden er enkele jubileumactiviteiten georganiseerd, waaronder drie inloopconcerten op zaterdagmiddag. Het eerste inloopconcert wordt gegeven op zaterdag 11 juni door organist Bert Roest, geboren en getogen in Ridderkerk.Op het programma staat muziek van onder andere Bach, Händel, Dupré en Vierne. Ook onbekendere componisten als Stam en Thiman passeren de revue. Uiteraard ontbreekt in dit Franck-jaar ook een compositie van César Franck (200 jaar geleden geboren) niet. Het concert in de Singelkerk (Kerksingel 1) begint om 15.00 uur en duurt ongeveer een uur. Het is ook mogelijk tussentijds in- of uit te lopen. De toegang is gratis. Wel wordt er bij de uitgang gecollecteerd. De opbrengst van deze collecte is bestemd voor de onkosten. De volgende inloopconcerten staan gepland op zaterdag 18 juni (organist Johan den Hoedt) en zaterdag 25 juni (organist Jan Peter Teeuw). Op zaterdag 12 november geeft de bekende organist Ben van Oosten het jubileumconcert.