Donij van Doorn zingt op 17 juni in Rijsoord met de Fanfare "Bereden Wapens'
Donij van Doorn zingt op 17 juni in Rijsoord met de Fanfare "Bereden Wapens' Foto:

RIDDERKERK

Vogelbeurs
Op zaterdag 11 juni is er een vogelbeurs bij vogelvereniging Witroka. Van 9.00 tot 12.00 uur wordt er van alles aangeboden voor het houden van (tropische) vogels, waaronder allerhande zaden. Bij de leden van de vogelclub kan men ook terecht voor informatie. Het clubgebouw van Witroka is te vinden aan de Westmolendijk 99.

Bingo in Wijkcentrum West
Facet Ridderkerk organiseert op vrijdag 17 juni een bingomiddag in Wijkcentrum WestDe bingomolen draait van 14.00 tot 16.00 uur. Er worden acht rondes gespeeld en er zijn zestien prijzen te winnen. De deelnemers worden ontvangen door de gastvrouwen van Facet Ridderkerk. Een bingoplankje kost € 4,00 per stuk. Het kopen van meerdere plankjes is mogelijk. Bij het eerste plankje ontvangt men een kopje koffie of thee.

Soos in het Centrum
Elke dinsdag is er soos voor senioren in het centrum van 14.00 tot 16.00 uur. Hier is tijd om gezellig bij te kletsen maar zeker ook om bijvoorbeeld een spelletje rummikub met elkaar te doen. Een keer per maand wordt er voor € 2,00 een bingo gehouden met leuke kleine prijsjes. Het is een gezellig klein clubje met dames maar heren zijn zeker ook welkom. De locatie is de Ridderzaal in het gemeentehuis. Dit is bij binnenkomst via de hoofdingang helemaal rechts. Een kopje koffie/thee kost € 0,50 inclusief een lekker koekje. Ook is er een lief en leed pot waar iedereen iets in mag doen. Zo wordt er ook naar elkaar om gekeken en aandacht gegeven. Er zijn enthousiaste vrijwilligers aanwezig die belangstellenden wegwijs maken. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Jacqueline Revier van Facet via: 0180-432 350 of jacqueline.revier@facetridderkerk.nl.

DRIEVLIET

Koffieochtend
Op donderdag 16 juni is er weer een koffieochtend in de zaal van de Ichthuskerk aan het Vlietplein. Hier is van 10.00 tot 11.30 uur gelegenheid voor ontmoeting, een praatje met buurtgenoten of nieuwe contacten. Men krijgt de koffie of thee met iets erbij. De ochtend is voor iedereen vrij toegankelijk.

BOLNES

Internationale bijeenkomst
In de Boezemkerk is op zondag 12 juni een internationale samenkomst met het thema “Een belofte van redding!”. Spreker is Harmen Schipper. Er zijn vertalingen in het Engels, Arabisch en Farsi. De deuren van de kerk aan de Pretoriusstraat 2 gaan om 15.30 uur open. De samenkomst begint om 16.00 uur. Voor kinderen tot twaalf jaar is er een kinderprogramma en voor de allerkleinsten een crèche. Na afloop is er gelegenheid voor ontmoeting. Dan zijn er broodjes, koffie, thee en fris.

Wijkdiner
Kringloopwinkel Het Anker organiseert iedere donderdag een diner voor wijkbewoners in WVC Bolnes. Al zo’n 60 Bolnessenaren maken hier wekelijks gebruik van. Zij eten gezellig samen voor slechts € 4 per keer. Er wordt een hoofdgerecht en een nagerecht geserveerd met als afsluiting een kopje koffie of thee. Wie dit ook eens wil proberen kan zich tot en met dinsdagavond opgeven via: info@ankervanbolnes.nl of aan de toonbank van de kringloopwinkel aan de Noordstraat 255 Vanaf 17.30 uur gaat de deur van het wijkcentrum voor de deelnemers open. Het diner is rond 19.30 uur afgelopen zijn. Voor meer informatie: www.ankervanbolnes.nl of Facebook en Instagram: ankervanbolnes.

Rijbewijskeuringen
RegelZorg Rijbewijskeuringen heeft op de zaterdagen 18 juni, 23 juni en 20 augustus keuringen voor verlenging van het rijbewijs bij Skanders aan de Noordenweg 43. Afspraken voor deze keuringen kunnen uitsluitend worden gemaakt via Regelzorg. Dat kan online via: www.regelzorg.nl of via de afsprakenlijn: 088 2323300. Automobilisten van 75 jaar en ouder betalen voor de keuring € 55. Voor houders van rijbewijs C/D/E tot 75 jaar is de prijs € 65. De eerste stap naar een keuring moet worden gezet met het kopen en invullen van een Gezondheidsverklaring. Dat kan online op mijncbr.nl of met DigiD. Een papieren gezondheidsverklaring kan men kopen via Regelzorg.

RIJSOORD

Fanfare Bereden Wapens met soliste
Op vrijdagavond 17 juni speelt de Fanfare ‘Bereden Wapens’ (FBW) in de Opstandingskerk. De Fanfare ‘Bereden Wapens’ is een van de twee regimentsfanfares van de Koninklijke Landmacht. Deze beroepsmuzikanten staan onder leiding van dirigent Jos Zegers en brengen in Rijsoord een afwisselend programma. Het orkest zal worden aangevuld door soliste Donij van Doorn. Zij is als sopraan een veelzijdig zangeres met belangstelling voor heel veel soorten klassiek-vocale muziek. Ze stond in veel operaproducties en treedt regelmatig op met André Rieu.
Dit concert is onderdeel van het Lustrumprogramma van Oranjevereniging “Nederland en Oranje” die in 2020 85 jaar bestond. Na twee maal uitstellen is de Oranjevereniging ontzettend blij dat dit  programma door kan gaan. Het concert begint om 20.00 uur. De deuren aan de Rijksstraatweg 95-97 gaan om 19.30 uur open. Voor meer informatie en kaarten: www.oranjevereniging-rijsoord.nl of WhatsApp naar 06 -8385 3628.

Inloopochtend
Elke eerste en derde donderdag van de maand is er een koffie/inloopochtend in de Fontein, naast de kerk aan de Rijksstraatweg 97. Ook op donderdag 16 juni staat de koffie weer klaar vanaf 10.00 uur. Na de koffie gaan er meestal wat mensen sjoelen, terwijl anderen liever een spelletje Rummikub spelen. Ook zijn er gasten die liever wat met elkaar blijven praten. Het kan allemaal tot 12.00 uur. Iedereen is welkom. Belangstellenden met vervoersproblemen kunnen contact opnemen via 0180-421848 (of 0180-421323).