Felicitaties voor het echtpaar Engelsman
Felicitaties voor het echtpaar Engelsman Foto:

65 jaar getrouwd

Burgemeester Attema was op 1 juni op felicitatiebezoek bij het echtpaar Engelsman-Van den Boogaart. Een dag eerder vierden zij hun briljante bruiloft. De jawoorden klonken op 31 mei 1957 in Tholen.  Dit was ook de geboorteplaats van Jozina van den Boogaart. Cornelis den Engelsman had zijn bakermat in Oud-VossemeerHet werk van de heer Engelsman als monteur bij de RET bracht het paar naar Rotterdam. Ze hadden hun eerste woning in Hoogvliet. Zes keer verhuisden ze binnen Rotterdam. Bij elkaar woonden ze veertig jaar in de Maasstad. Ze vonden daarna een woning aan de Pruimendijk in Ridderkerk. Zes jaar later kozen ze voor de Bellamystraat in Ridderkerk-Oost, waar ze inmiddels negen jaar wonen. Na de burgemeester kwam ook dominee Mulder het paar feliciteren met de briljanten bruiloft.