Filmhuis Riddrkerk draait "Melancholia" van Lars von Trier
Filmhuis Riddrkerk draait "Melancholia" van Lars von Trier Foto:

BOLNES

Zingen in Boezemkerk
In de Boezemkerk is op zondag 19 juni om 15.00 uur weer een ‘Nederland Zingt’ Dienst. De naam is ontleend aan het gelijknamige televisieprogramma, waarin door de jaren heen vele christelijke liederen ten gehore zijn gebracht. In deze dienst zal daarom ook veel ruimte zijn voor muziek. Dit keer zal er een gevarieerd programma aan opwekkingsliederen zijn. Medewerking verlenen Arjan Kuiper (orgel), Jan Peter Teeuw (piano) en nog enkele andere muzikanten. De overdenking zal gehouden worden door ds. C.N. van Dis. De samenkomst in de kerk begint om Pretoriusstraat 2 begint om 15.00 uur. De toegang is gratis.

DRIEVLIET

Buurtkoffie
Op vrijdag 17 juni is er een Buurtkoffie op het Ontmoetingsplein van Aafje Reyerheem. In de zaal aan de Torenmolen 1 kunnen buurtbewoners elkaar vanaf 14.00 uur ontmoeten bij een kopje koffie of thee. Voor belangstellenden ligt het weekoverzicht van activiteiten klaar. Wijkbewoners kunnen hierbij aansluiten.

Haringfeest in De Fuik
Zaterdag 18 juni organiseert wijkvereniging Drievliet ’t Zand weer een haringfeest in wijkcentrum De Fuik aan de Voorn 10. Na twee jaar hebben moeten overslaan wordt er groot uitgepakt met een buffet met o.a. diverse salades, broodjes ambachtelijk gerookte paling en zalm en natuurlijk de Hollandse nieuwe. Deze avond zal musical worden opgeluisterd met het zangduo Hessel en Ineke. Hessel is o.a. bekend als van Radio NL Hij is presentator van het dagelijkse middagprogramma “Op Volle Kracht”. Voor deze avond zijn nog maar enkele kaarten beschikbaar. Kaarten kosten € 10 en zijn te bestellen via 06 4307 9469

RIDDERKERK

Filmhuis met Melancholia
Op vrijdag 17 juni vertoont Filmhuis Ridderkerk “Melancholia”, een film van regisseur Lars von Trier. In deze film wordt de aarde bedreigd door de planeet Melancholia, die in grote vaart op de aardbol komt aanvliegen. De film volgt twee zussen, die elk op een eigen manier met de dreigende ondergang omgaan. Kirsten Dunst won met haar rol in deze film een Gouden Palm in Cannes. De film in de Hofzaal van het gemeentehuis start om 19.30 uur. Halverwege de twee uur en een kwartier is er een pauze. Kaarten kosten € 7, inclusief consumptie. De toegangsbewijzen zijn te koop in de bibliotheek aan het Koningsplein en online via: www.debibliotheekaanzet.nl.

Extra kledingverkoop
De kledingwinkel van Bij Bosshardt is op zaterdag 18 juni extra geopend. De verkoop van tweedehands kleding bij het Leger des Heils aan de Burg. v.d. Wayfortstraat is van 10.00 tot 18.00 uur. Het aanbod bestaat uit dames-, heren- en kinderkledig, schoenen en accessoires.

Speurhonden bij Vrouwen van Nu
Op maandag 27 juni is de maandelijkse bijeenkomst van de afdeling Ridderkerk van Vrouwen van Nu. Dit keer komt een team van Dogs Security & Training Centre een presentatie geven over speurhonden. Na de pauze zal met twee speurhonden een demonstratie worden verzorgd. Deze avond is een in zaal van de Protestantse Gemeente ‘Levensbron’ aan de Jan Luykenstraat 10. De aanvang is 19.30 uur.

Zwemdisco in De Fakkel
Op vrijdag 24 juni is er weer een zwemdisco in zwembad de Fakkel. Van 19.00 tot 22.00 zal het zwembad worden omgetoverd tot zwemdiscotheek, je kan natuurlijk van de glijbaan, losgaan met de mega strandballen of dansen en zwemmen in de lichtshow. Alle kinderen tot en met twaalf jaar uit Ridderkerk zijn uitgenodigd om op de muziek van DJ Kevin te komen zwemmen en dansen. De entree is € 5,25. Reserveren is verplicht. Dit kan via de webshop op www.de-fakkel.nl. Ouders die meekomen betalen het zwemdiscotarief.

Creamiddag in West
Facet Ridderkerk organiseert op vrijdag 24 juni een creatieve middag in Wijkcentrum West. Er wordt iets leuks gemaakt tussen 13.30 en 15.30 uur. Deelname kost € 3 per persoon. Voor aanmelden is niet nodig. Men mag langskomen om te kijken en/of mee te doen. Facet presenteert iedere vrijdagmiddag activiteiten in het wijkcentrum aan de Boksdoornstraat 80. Het aanbod is gevarieerd en iedere week is er een ander thema. De kosten variëren tussen de € 2,50 en € 3,50. Voor meer informatie kan men contact opnemen met sociaal werker ouderen Jacqueline Revier: 0180-432 350 of jacqueline.revier@facetridderkerk.nl.

Bingo bij RTV-Ridderkerk
Op dinsdag 28 juni wordt er weer bingo gespeeld in de kantine van RTV-Ridderkerk. De maandelijkse bingomiddagen zijn weer helemaal terug met fraaie prijzen. Gerda Veerman en Yvet den Haan halen de bingomolen weer tevoorschijn op dinsdag 28 juni. De bingo wordt gepresenteerd tussen 14.00 en 16.00 uur. Meespelen kan al vanaf € 5. In verband met een beperkt aantal beschikbare plaatsen dienen belangstellenden zich vooraf aan te melden bij Roelie ’t Jong: 06 5588 5980 of roelietjong@gmail.com..

RIJSOORD

Avondwandeling in Waalbos