Felicitaties voor het echtpaar Huizer
Felicitaties voor het echtpaar Huizer Foto:

Zeventig jaar getrouwd

Het Ridderkerkse echtpaar Huizer-van Weije was op 11 juni jl. 70 jaar getrouwd. Twee dagen na het bereiken van deze mijlpaal bezocht burgemeester het platina paar. Andries Huizer en Johanna van Weije gaven elkaar het jawoord op 11 juni 1952 in Rotterdam. Na hun huwelijk gingen ze wonen in IJsselmonde. Ze kozen daarna voor het Prunusplantsoen in Ridderkerk-West. De heer Huizer, een geboren Bolnessenaar, was werkzaam als chef tekenkamer bij scheepswerf Van der Giessen. Een afdruk van een van zijn vijf meter lange tekeningen is opgenomen in een fotoboek dat de paar bij de viering van de 70-jarige bruiloft mocht ontvangen. Dit boek vertelt met 1154 foto’s (vaak compleet met bijschriften en namen van de personen op de foto) hun levensverhaal. Met de burgemeester aan hun zijde werden er veel herinneringen mee opgehaald.

Dansen voor 60-plussers

In de danszaal van Muziekschool Ridderkerk is wekelijks op woensdagmorgen dansen voor 60-plusers. Er wordt van 10.00 tot 11.00 uur gedanst met maximaal tien deelnemers. Deelname kost € 3 per persoon. Aanmelden kan bij Jesper Lagendijk van Facet Ridderkerk: jesper.lagendijk@facetridderkerk.nl of 0180-432 350. Een proefles is mogelijk.