Helpen met Jeugdland

Door corona kon Jeugdland Ridderkerk alleen in afgeslankte vorm in de openlucht plaatsvinden. Dit jaar hoopt de organiserende werkgroep weer een ouderwets Jeugdland in sporthal De Fakkel te organiseren van 16 augustus t/m 19 augustus.
De werkgroep is daarom nu al op zoek naar vrijwilligers. Dit in de wetenschap dat een aantal vaste medewerkers er de komende Jeugdlandweek niet bij zal zijn. Om tocht een veilig en succesvol Jeugdland te kunnen organiseren zijn nieuwe vrijwilligers hard nodig.
Van de vrijwilligers wordt gevraagd om kinderen van 5 t/m 12 jaar te begeleiden bij het knutselen en timmeren of het houden van toezicht bij één van de actieve onderdelen, zoals bijvoorbeeld een springkussen of de stormbaan.

16 jaar en ouder
Wie bij Jeugdland wil helpen kan zich aanmelden voor een, twee, drie of vier dagen. Men wordt op de Jeugdlanddagen verwacht om 9.00 uur. Om 16.00 uur sluiten de activiteiten. Voor koffie en ander drinken en een eenvoudige lunch wordt gezorgd.
Er geldt voor de vrijwilligers een minimumleeftijd van 16 jaar. Aanmelden kan met een mail naar: karinvaandrager@gmail.com onder vermelding van naam, adres en geb. datum.
Graag aanmelden voor eind juni, zodat de werkgroep een VOG-verklaring voor alle medewerkers kan aanvragen.
Voor meer informatie kan contact opnemen met Gerard Sluimers: 06 3611 6520 of Karin Vaandrager 06 8126 9921.

Gezond ouder worden in vier gesprekken

Als onderdeel van het programma Ridderkerk Langer Gezond organiseert Facet Ridderkerk vier groepsgesprekken in juni en augustus. "Voorbereiden op uw oude dag moet u op tijd doen maar hoe begint u daarmee?" is de invalshoek van deze gesprekken. Op dinsdagavond 21 juni staat het thema voeding centraal. Dinsdagavond 28 juni zal het gesprek over slaap en stress gaan. In augustus volgen de thema’s veiligheid en bewegen.
De bijeenkomsten vinden in juni plaats in het Wijkcentrum West aan de Boksdoornstraat 80, steeds van is 19.00 tot 21.00 uur, inloop vanaf 18.45 uur. Deelname is gratis. Per gespreksgroep kunnen er maximaal 10 deelnemers mee doen. Aanmelden kan via 0180- 432 350 of cathy.vanes@facetridderkerk.nl. Meer informatie is ook te vinden op de website van Ridderkerk Langer Gezond.