Gezondheids spreekuur op twee plekken

Wekelijks is er een Gezondheids spreekuur bij Aafje Reyerheem en het GOED Ridderkerk. Tijdens deze spreekuren kan men terecht met alle vragen over gezondheid en ziekte en een gezondheidscheck doen. Hiervoor kunnen metingen gedaan worden van  onder meer bloeddruk, bloedsuiker en zuurstofgehalte van het bloed. Ook kan men zich laten wegen. Het spreekuur is elke dinsdag van 10.30 tot 11.30 uur in het GOED aan de Jan Luykenstraat 10 in Ridderkerk en elke vrijdag van 10.30 tot 11.30 uur in Reyerheem aan de Torenmolen 1 in Ridderkerk-Drievliet.
Deze spreekuren zijn toegankelijk voor alle inwoners van Ridderkerk. Het gezondheids spreekuur wordt georganiseerd door de wijkverpleegkundigen en Welzijn van Aafje Ridderkerk.

Ridderkerkse films op TV

TV zendt deze week weer een filmblok uit met producties van leden van de regionale film- en videoclub Cine ’67. In dit filmblok zijn vier korte films opgenomen.
Te zien zijn “De Bilderhof” (een documentaire over Wilco Venhuizen die in Dordrecht een wijngaard heeft), “Zomer en varen op het Waaltje” (een registratie van vaaractiviteiten op De Waal), “De Achterblijvers” (een registratie van verlaten kassen in Ridderkerk) en “Crezéepolder Ridderkerk getijdengebied” (met prachtige dronebeelden van de Crezéepolder).
TV Ridderkerk zendt dit filmblok uit op zaterdag 18 juni om 14.00 en 18.00 uur.

TV Ridderkerk is te zien op het digitale Ziggo kanaal 46 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone, Solcon en via de mobiele APP RTV-Ridderkerk. Meer informatie is ook terug te vinden op de website: www.rtvridderkerk.nl.

Meer over de filmclub Cine '67 is te vinden op: www.film-envideoclubcine67.nl.