INGEZONDEN

Informatiepunt Digitale Overheid in Ridderkerk

Hulp bij vragen over de overheid?
Heb je vragen over de overheid? Bijvoorbeeld over zaken zoals huur- en zorgtoeslag, belasting, rijbewijs, (verkeers)boetes, pensioen en uitkering? Dan ben je niet de enige. Maar liefst 4 miljoen mensen vinden dit lastig.

De Bieb helpt!
De gemeente, zorgverzekering, de Belastingdienst. Ze hebben allemaal websites waarop je aanvragen en andere online formulieren moet invullen. En dat is niet altijd even makkelijk. Zeker niet als je het nog nooit eerder hebt gedaan. Daarom houden Anja Oomen en Marjelle de Wit van Bibliotheek Ridderkerk spreekuren voor vragen over het regelen van digitale zaken. Elke dinsdag van 13.00 tot 16.00 uur (Ridderkerk centrum) en elke donderdag van 10.00 tot 12.00 uur (Slikkerveer) Gratis, ook als je geen lid bent. Voor wie wil, heeft de bibliotheek een beveiligde computer beschikbaar om meteen aan de slag te gaan.

Ook cursussen
Wachtwoorden wijzigen, FaceTimen of een WiFi-verbinding maken? Ook met vragen over computers en internet kun je in de bieb terecht. Hier weten ze precies welke cursussen er zijn om beter (en veiliger) te leren werken met je telefoon, tablet, e-reader, laptop of sociale media.

Je vindt de spreekuren in:

Bibliotheek Ridderkerk centrum, Koningsplein 1.
Openingstijden: elke dinsdag van 13.00 tot 16.00 uur.

Bibliotheek Slikkerveer, Reijerweg 62

Openingstijden: elke donderdag van 10.00 tot 12.00 uur