De eerste nijntje diploma´s voor de kleintjes van OKK
De eerste nijntje diploma´s voor de kleintjes van OKK Foto:

Nijntje beweegdiploma's bij OKK

Zaterdag 18 juni organiseerde de Ridderkerkse gymnastiekvereniging OKK het eerste nijntje Pleintje voor de jongste leden. In een vrolijk aangeklede Sportzaal de Werf lieten ca. 25 peuters en kleuters in de leeftijd 2 t/m 5 jaar zien wat ze in de lessen oefenen: veel grondvormen van bewegen zoals o.a. rollen, springen, kruipen, rennen, balanceren en bewegen op muziek.
Het publiek bestond uit trotse (groot)ouders en overige familieleden en bij de peuters deden zij, net als in de lessen, actief mee met de kinderen waardoor een leuke interactie onstond. De kleuters waren druk met het stickeren van stempelkaarten na ieder onderdeel. Na afloop ontvingen alle deelnemers een presentje en diploma. Voor de peuters was er een primeur.

Officieel keurmerk
Met ondersteuning uit het Sportakkoord van Ridderkerk, heeft OKK in 2021 van de KNGU het officiële keurmerk voor het nijntje Beweegdiploma ontvangen en is daarmee de enige vereniging in Ridderkerk, die dit uitgebalanceerde beweegprogramma voor peuters en kleuters mag uitvoeren. Na 20 speciale lessen ontvangen de kinderen het nijntje Beweegdiploma, waarmee een basis is gelegd voor turnen én veel andere sporten. Het programma ontwikkelt ook het plezier in bewegen, de sociale vaardigheden en het cognitieve vermogen, wat in de eerste jaren van de ontwikkeling van cruciaal belang is. Na de zomervakantie starten OKK weer met een nieuw programma, en er is weer ruimte voor nieuwe aanmeldingen. Kijk op de website: www.okkridderkerk.nl of neem contact met de club op.