De uitreiking vond plaats tijdens de trainingsavond.
De uitreiking vond plaats tijdens de trainingsavond. Foto:

Keurmerk van judobond voor To-Uchi

De Ridderkerkse judostichting To-Uchi heeft het keurmerk van de Judo Bond Nederland (JBN) ontvangen. Afgelopen week vond tijdens de trainingsavond de officiële uitreiking plaats. Tjalling van der Zee (clubaccountmanager van JBN) overhandigde een cadeaupakket met banner en plaquette voor aan de muur aan Wim Lindemans, sensei van To-Uchi.
Met de toekenning van het keurmerk wil de judobond haar waardering en respect uitspreken voor de werkwijze van de judostichting. "Vooral mooi om te zien hoe deze club bezig is met het opleiden van jong talent. Iedereen die zijn kinderen op een veilige en verantwoorde manier wil laten sporten, is hier op de goede plek. Een club die staat voor persoonlijke aandacht en kwaliteit” aldus Van der Zee. Voor het keurmerk wordt een club onder meer beoordeeld op de kwalificaties van de trainers, VOG-verklaringen en pestprotocollen.
De bondsvertegenwoordiger heeft een goed gevoel over gehouden aan de kennismaking met To-Uchi. "Een prachtige club met zijn dojo in Ridderkerk. De eerste waarden die direct bij mij opkomen zijn: warmte, verbinding, respect, traditie en kansen bieden aan iedereen die wil leren judoën. Er is veel aandacht voor een ieder op elk zijn eigen niveau. Onder leiding van de ervaren sensei Wim Lindemans wordt alles tot in de puntjes geregeld. Hij verzorgt met zijn jarenlange ervaring (J.B.N. 5e Dan Judo leraar B) voor een trainingsaanbod op kwalitatief hoog niveau” benadrukt Tjalling.

Ontwikkeling
Ontwikkeling staat binnen de club centraal, waardoor er naast het judoaspect ook veel tijd wordt vrijgemaakt voor de persoonlijke ontwikkeling van de leden. Wim Lindemans is trots op zijn club: “We zijn al jaren een club waar veiligheid en kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan. Dat we daar nu om worden gewaardeerd is natuurlijk super.”
De 76-jarige sensei laat een deel van de trainingen nu verzorgen door een van zijn pupillen, de 33-jarige Kiethton Vervoort, die als kleine jongen bij To-Uchi op de mat begon. “Belangrijk dat die opvolging er is. Ik zal er toch een keer mee moeten stoppen” aldus de medeoprichter van de stichting.

Judustichting To-Uchi is opgericht in 1979 en heeft momenteel 110 leden. Om dit keurmerk te vieren nodigt Judostichting To-Uchi inwoners uit Ridderkerk e.o. uit om kennis te komen maken met de club. Meer informatie is te vinden op: www.to-uchi.nl.

Slikkerveer wint promotiewedstrijd tegen
Laakkwartier na nieuwe staking met 1-0

Slikkerveer debuteert in het nieuwe seizoen in het zaterdagvoetbal in de tweede klasse. De beslissingswedstrijd om promotie tegen Laakkwartier werd met 1-0 gewonnen.

Op het terrein van Binnenmaas werd dinsdagavond het restant gespeeld van de het vorige week in de 90ste minuut gestaakte beslissingsduel. In de toegekende vier minuten extra tijd werd niet gescoord, zodat het uitdraaide op de verwachte verlenging. In dit vervolg zette Laakkwartier Slikkerveer onder druk, maar het waren de Ridderkerkers die de score openden. De Haagse ploeg talmde bij een ingooi van Slikkerveer. Sevillio Halden gooide snel naar de vrijstaande Ronald Capelle. Zij voorzet bereikte Michel Drogt, die de bal via de keeper in de touwen joeg. Drogt was kort daarna ook dichtbij de 2-0, maar het bleef tot de laatste seconde spannend. Keeper Veldhuizen moest een paar keer redden om de gelijkmaker te voorkomen.
In de tweede helft werd de wedstrijd enige tijd gestaakt, wegens de verhitte gemoederen op het veld en langs de lijn.

,,Dit is echt geweldig met zo’n groep, waarin 90% uit de eigen jeugd van Slikkerveer komt, om dan deze beslissingswedstrijd zo te winnen. Vooral na de winterstop en ons trainingskamp in Spanje hebben we heel goed gespeeld. We zijn echt heel goed naar elkaar toe gegroeid, het spelplezier spat er vanaf, we zijn echt een team geworden en daar ben ik trots op’’, vertelt aanvoerder Cerezo Fung-A-Wing na afloop.

Cerenzo Fung-A-Wing in actie tegen Laakkwartier.  (foto: Roelie 't Jong)