Actiemarkt Ichthuskerk een succes

Op zaterdag 18 juni  vond de jaarlijkse actiemarkt plaats in en rondom de Ichthuskerk op het Vlietplein in Ridderkerk. "Ook dit jaar mochten we veel buurtbewoners begroeten. Het meest levendig was wel de jeugd die genoot van de speciaal voor hen opgezette activiteiten waaronder een springkussen. Een prachtige dag waar we met veel genoegen op terugkijken", vertelt Leo Mans.
De opbrengst van deze goede doelen actie bedroeg ruim 11.000 euro en wordt besteed aan het programma 'Hoop voor kinderen' (o.a. hulp aan onze zustergemeente in de Oekraine). Meer informatie op www.rondzes.nl.

Repair Café weer open

Het Repair Café Ridderkerk is op zaterdag 25 juni weer geopend. De vrijwilligers staan van 9.30  tot 12.00 uur weer  klaar om met de bezoekers te kijken of het defecte voorwerp te maken is.
Het gaat om kleine reparaties van bijvoorbeeld broodrooster, lamp, föhn, speelgoed, servies, of de rollator. Ook met vragen/problemen over een computer of tablet kunt u bij de vrijwilligers terecht. Het Repair Café wordt gehouden in Wijkcentrum West, Boksdoornstraat 80.

Zomeravondconcert Harpe Davids

Op vrijdag 24 juni speelt Muziekvereniging Harpe Davids op het Sint Jorisplein in het programma van de SER Zomeravondconcerten. Iedereen is welkom in het Winkelhart van Ridderkerk om dit gratis toegankelijke concert bij te wonen. Het orkest speelt vanaf 19.30 uur. Zie ook pagina 3.