Samen bladeren door de oude foto's

Reünie en familiedag bij Saturnus ‘72

RIDDERKERK - Saturnus’72 heeft het seizoen waarin het 50-jarig bestaan werd gevierd afgesloten met een reünie en een familiedag. Op het complex van de club was het vrijdagavond eerst tijd om met ruim 125 “oud gedienden” terug te blikken terwijl zaterdag de jeugd met ouders en familie het seizoen op mooie manier afsloot.

De jubileumcommissie van de sportvereniging kon vrijdagavond zo’n 125 oud leden verwelkomen op het Reyerpark. Onder de aanwezige nog oud-leden die nog betrokken waren bij de oprichting van de club in een rokerig zaaltje van een restaurant aan de Molendijk in Ridderkerk. Hier werd besloten een handbalvereniging op te richten. Uit vele namen kwam Saturnus’72 tevoorschijn. Dit vanwege het feit dat twee van de initiatiefnemers woonde in de Saturnus-flat aan de Rijnsingel. Tijdens een kort officieel deel van de avond blikte oud voorzitter en Ere lid Inge Nuis terug op een bewogen verleden. Met daarin veel mooie momenten zoals het in binnen- en buitenland bekend staande Bloeimaand toernooi. Vicevoorzitter Klaas Toes van het NHV roemde de club om zijn jeugdopleiding. De club heeft altijd gekwalificeerde trainers die de handbaljeugd op een hoger niveau tilde. Meerdere speelsters konden doorgroeien naar Ere divisie ploegen en zelfs het Nederlands Team. Vanuit de gemeente Ridderkerk voerde wethouder sport Fleur Stip het woord. Zij keek terug op het verleden, maar ook naar het heden en feliciteerde de club met het jubileum. Jan Willem Steeman, waarnemend voorzitter, sloot het officiële gedeelte af met een toast uit te brengen op de club en de hoop uit te spreken dat er nog veel mooie jaren mogen volgen. Alleen en/of in samenwerking met Conventus en DES’72 als Drechtsteden zal de toekomst uitwijzen.

Afsluiting
De activiteiten commissie sloot het seizoen zaterdag af met een familiedag. Ruim 100 spelers met familie werden op en rond het veld vermaakt. Er werd een “handbal” competitie verspeeld, was een springkussen en konden poffertjes worden gegeten. Als sluitstuk van de dag was er een gezellige barbecue. Een prachtig weekend dat 50 jaar Saturnus’72 perfect afsloot.

De foto’s van de reünie en de familiedag zijn binnenkort terug te zien op de Facebook pagina van de club.