Busreisjes voor senioren bij Facet

Facet Ridderkerk organiseert in het kader van het Zomerfestijn vanaf maandag 11 juli 2022 verschillende busreisjes voor senioren.
 Het Zomerfestijn bestaat uit een gevarieerd en vol programma met ook een aantal gezellige busreisjes. Op donderdag 14 juli is er een bureis naar de Asperge en wijnboerderij Snatspuy in Etten Leur. Men wordt daar ontvangen met een lunch, bestaande uit aspergesoep met brood. Daarna volgt er een rondleiding, inclusief een streekproeverij van wijn, likeur, port en advocaat. Na afloop krijgt u nog een lekker kopje koffie met appelcake. De kosten zijn € 39,50 per persoon.

Zeehondenopvang
Vrijdag 19 juli vertrekt de bus naar restaurant Klokshuys in Brielle. Hier wacht bij aankomst koffie/thee en een pannenkoek. Na dit lekkers wordt de route vervolgd naar Stellendam, waar de zeehondenopvang word bezocht. Ter afsluiting is er koffie met gebak. De kosten voor deze busreis zijn ook € 39,50. Voor € 32 kunt men op donderdag 28 juli met de bus naar Scheveningen. Daar kan in restaurant Simonis genoten worden van verse kibbeling, frietjes en een drankje. Daarna is er tijd om te wandelen op de boulevard of lekker op een terrasje te zitten.

Rondvaart
Het laatste busreisje deze zomer is naar Den Bosch op dinsdag 2 augustus. De prijs is € 53,50 per persoon. Na de rit gaat naar rederij Wolthuis, waar men aan boord kan voor een rondvaart rond de vesting. Aan boord krijgt u een kopje koffie met een lekkere Bossche Bol. Na het ontschepen rijdt de bus naar Vught voor een heerlijke uitgebreide lunch. De tijd erna kan men zelf invullen. Om 16.00 uur vertrekt de bus weer richting Ridderkerk.

Opstapplaatsen
Bij alle busreisjes zijn er verschillende opstapplaatsen namelijk de Reijerheem, Facet Ridderkerk, Wijkcentrum West, Slikkerveer en Bolnes. Er zijn nog een beperkt aantal plaatsen dus schrijf u snel in. Inschrijven kan bij de balie van Facet Ridderkerk aan de Schoutstraat 5. Betaling is mogelijk met pin of contant. De busreisjes en alle andere activiteiten staan op de flyer die ligt in de wijkcentra of is af te halen bij Facet. Ook staat alle informatie op onze website. Wilt u meer informatie of heeft u vragen dan kunt u contact opnemen via 0180 – 432 350 of per mail info@facetridderkerk.nl.

Arie de Wit leest in bibliotheek voor volwassenen

Op zaterdag 2 juli is er voorlezen voor volwassenen in de bibliotheek van Ridderkerk. Arie de Wit zal van 14.00 tot 15.00 uur verhalen en/of boekfragmenten voorlezen voor iedereen vanaf 18 jaar. Arie de Wit kan ook boeiend over de boeken vertellen en gaat graag over de verhalen in gesprek. De toegang is gratis. Men kan onder het genot van een kopje koffie of thee naar het lezen luisteren.