Veel sponsors maakten de belevingstuin mogelijk
Veel sponsors maakten de belevingstuin mogelijk Foto:

Blij met belevingstuin

Diverse bedrijven uit omgeving Ridderkerk hebben er samen voor gezorgd dat de tuin van een woning van ASVZ, een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking, opnieuw werd ingericht. De vrijwilliger van de woning in Rotterdam-Zuid, Aart Kuijl, vroeg de ondernemers om een bijdrage voor de inrichting van een belevingstuin. Er werd gul geschonken in de vorm van kunstgras, planten en bomen, een pergola en een rolstoelschommel. Op 25 juni is de prachtige tuin officieel geopend en in enthousiast in gebruik genomen door de bewoners. Met veel dank aan alle sponsors: Kunstgrasgigant, Vego, Citytree, Decopro, Florensis, De Bloemenjungle, Schouwenburg optiek, Tuincentrum de Jong, Connect Hoveniers, Verheij en de Prinsen Geerligh stichting.

INGEZONDEN

Vakantietas
Voedselbank Ridderkerk is gebeld met vragen over de Vakantietas. In Ridderkerk schenken samenwerkende diaconieën (IDB) aan kinderen vakantietassen om de zomervakantie op te vrolijken. Tot 2022 werden vakantietassen uitgereikt aan de Ridderkerkse kinderen van de Voedselbank. Uitreiking gebeurde in het lokale uitgiftepunt, adressen van klanten mogen niet gedeeld worden. Het uitgiftepunt is gestopt en een zelfstandige Voedselbank Ridderkerk is gestart.
De werkgroep van het IDB heeft besloten om dit jaar met een andere organisatie samen te werken en adressen te verzamelen om met vrijwilligers bij kinderen tassen thuis te bezorgen. Recent bleek een aantal kinderen van de Voedselbank een vakantietas te hebben ontvangen. En een groot aantal kinderen dit jaar niet. Het bestuur van Voedselbank Ridderkerk heeft de situatie aan de ouders uitgelegd. Wellicht dat in de toekomst weer meer Ridderkerkse kinderen van de Voedselbank een vakantietas zullen ontvangen.

Dagelijks Bestuur Voedselbank Ridderkerk

Voorlichting over Valpreventie

Ridderkerk Langer Gezond organiseert in samenwerking met Fysiotherapie Ridderkerk op donderdag 14 juli een voorlichtingsbijeenkomst Valpreventie in WVC Bolnes aan Noordstraat 255a. Als vervolg op deze avond organiseert Ridderkerk Langer Gezond in het najaar een cursus valpreventie. Dan zal er worden getraind om letterlijk sterker te staan. Meer informatie over deze cursus wordt tijdens de bijeenkomst op 14 juli gegeven. Het programma is van 19.00 tot 21.00 uur (inloop vanaf 18.45 uur). Deelname is gratis. Het aantal plaatsen is beperkt. Aanmelden kan via Facet of Fysiotherapie Ridderkerk. Voor meer informatie: 0180-432 350.