Waardering met 8,3 voor Voedselbank Ridderkerk

Bij een onaangekondigde controle heeft de Voedselbank Ridderkerk een goede beoordeling gekregen. Het uitgiftepunt kreeg met 8,3 een mooi rapportcijfer.
Voedselbanken Nederland houdt goed oog op de kwaliteit van de aangesloten lokale voedselbanken. Een onafhankelijke organisatie voert daarom onaangekondigde controles uit. Recent brachten zij een bezoek aan Voedselbank Ridderkerk. Zij waren zeer tevreden over de kwaliteit van de producten en over de wijze waarop ermee werd omgegaan. Zij waardeerden Voedselbank Ridderkerk daarom met een 8,3. En dat na een uitdagend eerste half jaar waarin het aantal ingeschreven huishoudens groeide van 76 naar meer dan 140. Bij Voedselbank Ridderkerk en FoodCompany Ridderkerk zijn rond ca 550 huishoudens ingeschreven.

Spreekuren gaan door

Ook in de vakantieperiode gaat het gezondheidsspreekuur in Ridderkerk gewoon door. Er is wel een wijziging vanaf 11 juli. Daarna is er alleen spreekuur bij Aafje Reyerheem. Bij het GOED kan men in de vakantie niet terecht.
Het gezondheidsspreekuur wordt georganiseerd door de wijkverpleegkundigen en Welzijn in Ridderkerk. Men kan er terecht met alle vragen over gezondheid en/of een gezondheidscheck. Er wordt dan gekeken naar gewicht, bloedruk, suikergehalte in het bloed en bloeddruk. Ook worden er vragen over het welzijn gesteld. Het gezondheidsspreekuur is laagdrempelig en toegankelijk voor alle bewoners van Ridderkerk. Er zijn geen kosten aan verbonden.
Het spreekuur in Reyerheem aan de Torenmolen 1 is elke vrijdagmorgen tussen 10.30 en 11.30 uur.