Burgemeester Attema zette het echtpaar Mariën in de bloemen
Burgemeester Attema zette het echtpaar Mariën in de bloemen Foto:

Zestig jaar getrouwd

Burgemeester Attema was vorige week op felicitatiebezoek bij het Ridderkerkse echtpaar Mariën. Henk Mariën en Anna van Geel beloofden elkaar eeuwig trouw op 28 juni 1962 in Dongen. Het vinden van een woning viel in die periode niet mee. Na de kweekschool en het vervullen van zijn militaire dienst kon de heer Mariën als leerkracht beginnen in Rotterdam. Verbonden aan deze betrekking was ook een woning. Dit bracht het paar naar Hoogvliet. In 1968 verhuisde het echtpaar naar een nieuwbouwwoning aan de Coupersusstraat in Ridderkerk-Oost, waar ze nog altijd wonen.
‘Meester Henk’ stapte na het behalen van een lerarenakte Duits voor het middelbaar onderwijs over naar de scholengemeenschap Van Oldenbarnevelt in de Afrikaanderwijk. Toen onder de vleugels van deze school het Gemini College in Ridderkerk tot stand kwam kreeg Mariën de kans om in zijn eigen woonplaats aan de slag te gaan. In Slikkerveer gaf hij naast Duits ook natuurkunde, geschiedenis en rekenlessen. Bij vv Rijsoord heeft het paar veel sporen liggen. Henk Mariën is ruim vijftig jaar lid en is voor zijn vele rollen binnen de club geëerd met het erelidmaatschap. Anna heeft in de kantine meer dan 40 jaar bardiensten gedraaid.

Onderscheiding voor Wim Chrispijn

Wim Chrispijn ontving zaterdag een koninklijke onderscheiding. De Ridderkerker werd benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau voor zijn jarenlange inzet voor handbalvereniging SV Atomium '61.
Burgemeester Anny Attema reikte de onderscheiding uit in Rotterdam, waar SV Atomium '61 haar 60-jarig jubileum vierde. Wim Chrispijn is een van de oprichters van de SV Atomium '61. In de inmiddels ruim zestig jaar dat de vereniging bestaat, heeft hij altijd een prominente rol gespeeld. Hij was onder andere voorzitter, penningmeester, voorzitter van de technische commissie, scheidsrechter, tijdwaarnemer, jeugdtrainer, inkoper kantine, kantineadministrateur, medebedenker en schrijver van diverse beleidsplannen, organisator van toernooien en buitenlandse reizen, klusjesman en redactielid van het clubblad ‘De Flits'.
Niet alleen bij SV Atomium '61, maar ook op nationaal en internationaal niveau heeft hij diverse functies gehad. Zo zat hij in de Raad van Toezicht van Rotterdam Sportsupport en was hij actief binnen de Nederlandse Culturele Sportbond. Daarnaast floot Wim Chrispijn in zijn begin jaren internationale wedstrijden.

Een lintje bij SV Atomium voor Wim Chrispijn