Felicitaties voor het echtpaar Lagendijk
Felicitaties voor het echtpaar Lagendijk Foto:

65 jaar getrouwd

Het Ridderkerkse echtpaar Lagendijk-Hagendijk vierde afgelopen zaterdag een briljanten bruiloft met 42 familieleden in Hardinxveld-Giessendam, ook de woonplaats van de oudste dochter. Burgemeester Anny Attema kwam twee dagen later op felicitatiebezoek.
De jawoorden van Piet en Wil Lagendijk klonken op 2 juli 1957 in het gemeentehuis van Ridderkerk. Met de toen heersende woningnood woonden ze de eerste jaren van het huwelijk in een woonwagen, die in de achtertuin van een bakker aan de Waal in Rijsoord stond. Daar werd een stukje aangebouwd toen de eerste baby op komst was. Na drie jaar konden ze verhuizen naar een nieuwe woning aan de De la Reijstraat in Bolnes. De heer Lagendijk was toen werkzaam bij bouwbedrijf Van der Vorm die deze woningen bouwde en hij kreeg er eentje toegewezen. Hij werkte zelf ook aan deze inmiddels afgebroken flats. De in Ridderkerk geboren en getogen vakman begin zijn loopbaan als timmerman en was bij zijn vut in 1993 hoofduitvoerder.
Na zes jaar verruilde het paar de flat in Bolnes voor een huis aan de Ericastraat in de Bloemenstraat. Een grotere woning kregen ze aan de Van Alphenstraat in Ridderkerk-Oost, waar ze 34 jaar hebben gewoond. Twaalf jaar geleden kozen ze voor een nieuw gebouwd appartement aan de Prinses Margrietstraat in Slikkerveer, waar ze na de burgemeester ook ds. Mulder op felicitatiebezoek mochten. ontvangen.