Fietsenbank op schema

Zaterdag 2 juli heeft Fietsenbank Ridderkerk weer fietsen gegeven aan ingeschreven inwoners van Ridderkerk met een laag inkomen. Elke week schrijven zich een paar Ridderkerkers daarvoor in. De wachttijden zijn het afgelopen jaar goed teruggebracht.
Er staan nog mensen op de wachtlijst die bijvoorbeeld net zijn ingeschreven of zoeken naar een speciale fiets in maat of vorm. En er staan nog mensen op die niet reageerden op een uitnodiging of door persoonlijke omstandigheden waren verhinderd. Zij worden opnieuw uitgenodigd. Fietsenbank Ridderkerk stelt zich tot doel elk jaar ca 100 goede fietsen weg te geven. Tot nu zijn er 54 fietsen uitgereikt.
Na de uitgifte was er eenmalig een verkoop van fietsen die niet direct nodig waren voor de doelgroep. De verkoop was succesvoller dan verwacht en veel Ridderkerkers kwamen langs. De opbrengst wordt gebruikt voor de aanschaf van materialen als nieuwe binnen- en buitenbanden en een framespreider. De Fietsenbank zal gaan verhuizen als de Huishoudschool wordt opgeknapt.
Heeft u een laag inkomen en wilt u een fiets? Schrijf u dan in bij de Stichting Beter voor Elkaar. De Fietsenbank heeft waarschijnlijk een goede fiets voor u. Meer informatie? Bel of app 06 4438 2705