Tevreden na pleindienst

De Openluchtdienst op het Koningsplein in Ridderkerk is afgelopen zondag bijgewoond door naar schatting 350 mensen. Op het plein bracht het gospelkoor “Chananja een aantal liederen goed verstaanbaar ten gehore en ondersteunde het koor samen met de muziekgroep de samenzang. De overdenking van ds. Gerard v.d. Wetering ging over het thema “Toekomt vol van Hoop”. Voor de aanwezige kinderen was er aandacht met een eigen verhaal. De organisatoren kijken terug op een geslaagde samenkomst: “We zijn blij met de goede sfeer op het plein en de plezierige samenwerking met de horeca.”
Bij de pleindienst betrokken zijn dertien verschillende kerken in Ridderkerk. Volgend jaar hoopt men deze traditie voor te zetten.

EVR-puzzeltocht in Oosterpark

Echt voor Ridderkerk organiseert op vrijdag 19 augustus een puzzel-speurtocht voor kinderen van 6 t/m 12 jaar. De partij had vorig jaar veel succes met deze puzzeldag in het Oosterpark.
Ook nu worden de kinderen in groepje van vijf of zes onder begeleiding van een volwassene op pad gestuurd. Onderweg lossen zij puzzels op en voeren ze activiteiten uit. Hiermee kunnen zowel individueel als per groep punten worden verdiend. Na afloop worden tussen 15.00 en 15.30 uur de prijzen uitgereikt. Elk kind mag sowieso onderweg grabbelen. De gehele puzzeltocht zal circa vijf uren duren, met rustpauzes tussendoor. De deelnemers dienen fysiek in staat te zijn om in groepsverband een paar kilometer te wandelen. Deelname is gratis. Elk kind ontvangt een lunchpakket, bestaande uit twee broodjes, drinken, stuk fruit en een snoepje. Bij de prijsuitreiking krijgen alle kinderen een ijsje. De puzzeltocht is vanaf 9.30 uur. Om 19.15 uur wordt er verzameld bij de speeltuin naast de kinderboerderij.
Er kunnen maximaal 60 kinderen meedoen. Inschrijven kan via: cora.vanvliet@echtvoorridderkerk.nu. Vermeld in de mail moeten voor- en achternaam van het kind, geboortedatum en telfoonnummer(s) ouders en/of verzorgers. Ook eventuele dieetwensen of allergieën kunnen worden doorgegeven. Dit evenement wordt mede mogelijk gemaakt door diverse sponsors (zie daarvoor: www.echtvoorridderkerk.nu)