Buitengaats zingt op 15 juli op het Sint Jorisplein

Shantykoor Buitengaats op koers naar Ridderkerk

RIDDERKERK - Vrijdagavond 15 juli staat het eerste shantykoor op het programma in de reeks SER Zomeravondconcerten van dit seizoen. Vanaf 19.30 uur zullen de zangers en zangeressen van Shantykoor Buitengaats hun uiterste best doen het publiek in Ridderkerk te laten genieten van allerlei bekende zeemansliederen.

Shantykoor Buitengaats is in 2008 opgericht en inmiddels uitgegroeid tot een gemengd koor van 60 leden, waaronder zes muzikanten. Het koor straalt zeer veel enthousiasme en vrolijkheid uit. Het koor zorgt zo voor veel gezelligheid bij shantyfestivals, havendagen, bedrijven, zorginstellingen en feesten. Optredens worden verzorgd in het gehele land in elke gewenste samenstelling en grootte.
Het repertoire bestaat uit shanty’s en zeemansliedjes in het Nederlands, Engels en Duits. Daarnaast staan leuke meezingers op het repertoire.

Beperkte zitplaatsen
Gezien de te verwachtte drukte is het raadzaam vrijdagavond op tijd naar het Sint Jorisplein te komen als men gebruik wil maken van een zitplaats. Het optreden vindt plaats onder de ‘tent’ van winkelcentrum Ridderhof.
Meer over informatie over Buitengaats is te vinden op: www.shantykoorbuitengaats.eu. De Facebookpagina Shantykoor Buitengaats geeft een leuk beeld van de activiteiten van het koor.