Leerlingen van De Noord brachten een cheque naar de Voedselbank
Leerlingen van De Noord brachten een cheque naar de Voedselbank Foto:

Gift na zomerfeest voor Voedselbank

Op 24 juni jl heeft OBS de Noord een zomerfeest gehad waarbij er door middel van een grote loterij, de catering en het rad van fortuin een mooi geldbedrag opgehaald is. Een deel van dit bedrag mochten leerlingen van de school op woensdag 6 juli brengen naar de Voedselbank Ridderkerk. Ze hadden een cheque ter waarde van €1000 bij zich. De voorzitter van de lokale Voedselbank, Arianne Ripmeester, nam de cheque enthousiast in ontvangst. Ze was onder de indruk van de betrokkenheid van de leerlingen. De kinderen kregen een rondleiding door de Voedselbank en werden bij de Kledingbank geïnformeerd over hoe het in Ridderkerk er aan toe gaat wanneer mensen in aanmerking komen voor voedsel- en kledinghulp.

OBS De Noord hoopt dat de Voedselbank veel mensen iets kan geven met het geschonken bedrag.

Promotiemarkt voor vrijwilligerswerk

Op zaterdag 17 september organiseert Facet Vrijwilligerssteunpunt samen met Bibliotheek AanZet een promotiemarkt voor vrijwilligerswerk.  Het evenement is een week later dan eerder aangekondigd.
Op deze promotiemarkt aan het Koningsplein kunnen vrijwilligersorganisaties zich presenteren en bezoekers enthousiast maken om bij hen vrijwilligerswerk te gaan doen. Vvrijwilligers- en non-profit organisaties kunnen hun organisatie of vereniging promoten, vacatures presenteren, vrijwilligers werven en nieuwe contacten leggen. Voor de stand zijn er tafels, statafels en leuke hoekjes beschikbaar. De stand kan naar eigen wens ingericht worden. De markt wordt extra aantrekkelijk gemaakt met muziek, interviews door RTV-Ridderkerk, animatie en een bezoek van eenwethouder. De promotiemarkt is van 11.00 tot 14.30 uur in en bij de bibliotheek. Organisaties die willen meedoen aan deze promotiemarkt kunnen zich aanmelden bij Facet Vrijwilligerssteunpunt via: inschrijven.vsp@facetridderkerk.nl of telefonisch 0180 - 43 04 40.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het Vrijwilligerssteunpunt aan de Schoutstraat 5.

Fien (12) en Fien (10) verrassen jonge vluchtelingen

De Ridderkerkse Fien Verhoef (12) en Fien van der Windt (10) hebben een groep Oekraïense kinderen in Noodopvang de Haven een hart onder de riem gestoken. De twee vriendinnen hadden geld ingezameld, waarmee ze speelgoed kochten voor de vluchtelingen. Fien en Fien waren sinds maart bezig met het maken en verkopen van armbanden, waarmee ze geld inzamelden voor hun actie. De meisjes haalden uiteindelijk 110 euro op, waarmee ze speelgoed kochten voor de jonge vluchtelingen in de noodopvang in Ridderkerk. Dinsdagochtend verrasten Fien en Fien de Oekraïense kinderen met het speelgoed. Daarnaast kregen de jonge vluchtelingen allemaal een tas met schoolspullen, die waren ingezameld door de leerlingen van basisschool De Botter.

Fien en Fien bij een deel van hun verzamelde speelgoed