Bestuursleden, docenten en de fietsenmakers vierden het feestje rond de certificaten mee Foto:

Certificaten van Fietsschool Ridderkerk

Vorige week was er een feestelijke dag bij de Fietsschool Ridderkerk. Coördinator Djannah Ollong van Vluchtelingenwerk was gevraagd om certificaten uit te reiken en deed dat aan studenten die geslaagd zijn voor de beginnerscursus en of de gevorderdencursus. In coronatijd kon de uitreiking een aantal keren niet doorgaan. Daarom ontvingen sommige cursisten een beginners- én gevorderdencertificaat.
Bij de Fietsschool kunnen niet met de fiets vertrouwde inwoners van Ridderkerk leren fietsen. Elke maandag en dinsdag leren de docenten Annet, Wilda, Zobeida en Aïsha de studenten op een veilig terrein balans, fietsen, sturen en remmen. Als dat goed gaat gaan de studenten met een of twee docenten in Ridderkerk fietsen. Zij leren de verkeersregels en oefenen lastige situaties, zoals rotondes, de kruising bij de Brandweer en tunneltjes. Er wordt les gegeven in kleine groepjes.
De lesfietsen worden onderhouden door de fietsenmakers van de Fietsenbank Ridderkerk. Fietsschool Ridderkerk is trots op de dames die volhardend hebben leren fietsen: “Als volwassene fietsen leren is moeilijker dan als kind.”
De Fietsschool Ridderkerk is een project van de Stichting Beter voor Elkaar. Het helpt ook mensen die het financieel niet breed hebben. “Als je kan fietsen ben je minder geld kwijt aan het openbaar vervoer en kun je makkelijker naar werk, naar vrienden, naar de winkels voor aanbiedingen of kijken bij de voetbalwedstrijd van je kind. Je bent lekker in beweging en in de buitenlucht.”
Na de zomer starten de lessen weer. Aanmeldformulieren zijn te halen bij de Kledingbank of FoodCompany Ridderkerk. Voor meer informatie kan men bellen of appen naar 06 4438 2705.